וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי ורמוס: "כשלנו כגופים מוסדיים; האחריות שלנו כרגע היא לשנות את חוקי המשחק"

טל לוי ויעל פולק

8.12.2008 / 14:28

רועי ורמוס בכנס TheMarker: "לא יכול להיות ששוק החוב יקבל הסדרים נחותים ואז יוסיף לגייס כסף מהשוק"



"אנחנו מעריכים שרוב החברות והגופים יעמדו בהתחייבות הבסיסית ביותר - החזר הכסף שהם התחייבו להחזיר. יש פער גדול מדי בין המטוסים הפרטיים לחשש של אנשים לכספי הפנסיה והניכור הזה כבר לא רלוונטי למצב הנוכחי", אמר רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות בכנס TheMarker.



בפאנל השתתפו גם צבי לוביצקי, מבעלי השליטה באי.בי.אי; צבי סטפק, יו"ר מיטב; יובל גביש, מנכ"ל פריזמה; קלמן שחם, ממיסדי אלטשולר שלם ויעקב ווינשטיין, מנהל השקעות ראשי במגדל שוקי הון. ורמוס אמר כי "הייתה פה הזדמנות אדירה לעמוד מול הקהל ולהגיד שנעשה הכל כדי להחזיר את החוב ונביא כסף מהבית. כשם שידעו להוציא את הכסף הזה מהחברות יידעו להחזיר אותו בחזרה. מדובר על בונוסים שאם נסתכל בראייה רב שנתית הרווחים שניתנו עליהם התפוגגו".



ורמוס הוסיף כי "כללי המשחק בישראל היו שגם אם אין בטחונות על האג"חים, אנחנו כגופים מוסדיים כשלנו - היינו צריכים לדרוש רמת בטחונות יותר גבוהה ופרמיית סיכון יותר גבוהה, אבל האחריות שלנו כרגע היא לשנות את חוקי המשחק. אם ההסדרים לא יהיו מתואמים איתנו בצורה מלאה, אנחנו לא נאפשר לאנשים ולחברות האלו לגייס שוב כסף בשוק ההון. כשעשינו את ההשקעות בחנו טוב מי בעל השליטה, מי הקבוצה. נתנו את הכסף לחברות ולאנשים ולא יכול להיות ששוק החוב יקבל הסדרים נחותים ואז יוסיף לגייס כסף מהשוק".



"שוק ההון עובר תהליך של התקלות מהמינוף. זה תהליך כואב ועד שהוא לא יסתיים זה לא יפסיק לכאוב", אמר צבי סטפק, יו"ר בית ההשקעות מיטב.

"מה שמטריד זו קלות ההכרזה שבה אנשים מכריזים שלא ישלמו את חובותיהם. ומהיכרות אישית אני יודע שיש אנשים שיכולים להביא כסף מהבית אפילו בלי להתקשר לבנק כי יש להם. הסדרים הם נשק יום הדין והם צריכים להתרחש רק במקרים בהם אין מאיפה להביא כסף. יש ארצות בהן מי שפשט רגל מחוק מבחינה עסקית ואולי אפילו חברתית" אמר צבי לובצקי מבעלי בית ההשקעות אי.בי.אי.



"אנחנו בבתי ההשקעות חייבים להיות חפים מכל שמץ של ניגודי אינטרסים וכל אדם שמפקיד כסף לניהול מחפש את הדברים הללו גם למראית עין. בתקופה שכזו יש ביקורת רבה אפילו על פוטנציאל למראית עין", אמר רועי ורמוס, "רק אחרי שיושבת אצלך במשרד פנסיונרית בת 78 עם 105 אלף שקלים – רק אז אתה מבין את האחריות שיש לך בידיים".



ורמוס תקף את בעלי השליטה בחברות שהתרעמו לאור התבטאויותיו כי עליהם למכור את המטוסים הפרטיים כדי לשלם את החוב ואמר כי "עניין מכירת המטוסים הוא רק סימבול. החברות צריכות להסביר לנו האם הן יחזירו את הכסף. בעלי השליטה צריכים להסביר האם הם יכניסו יד לכיס. האם מנהלי החברות מבינים כי כאשר הוציאו כסף לרכישת מטוסים ודיווידנדים ומשכורות הם פגעו ביכולת החזר החוב?".



"כשיש תשואה של 30%-40% בשורה ארוכה של אגרות חוב ברור שאין מה לחפש במניות", אמר יעקב וינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי במגדל שוקי הון. בהתייחסו לתכניות הסיוע במשק אמר כי הדבר החשוב ביותר הוא להפסיק את פדיונות הענק. "גם בלי העזרה הממשלתית, כוחות השוק יעשו את שלהם והדבר יתברר בחודשים הראשונים של 2009 - אז אמורות החברות לשלם את תשלומי האגרות הראשונים" העריך ויינשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully