וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פי.אם.אס: הבנק המממן את פעילותנו בשוודיה חילט נכסי החברה - לא נעמוד בהתחייבויות האג"ח

יובל מעוז

8.12.2008 / 14:28

גורמים בהחברה: הודעת החילוט מעמידה בשאלה את יכולתה של החברה להמשיך ולפעול במתכונתה הנוכחית


רק אתמול הזהירה חברת כי הבנק המממן את פעילותה בשוודיה, דורש מהחברה להעמיד לפירעון מיידי את כל האשראי שנתן לה, והיום מודיעה החברה כי הבנק נקט פעולות כנגד החברה וחילט את נכסי החברות הנכדות הקשורות לפרויקט Free Harbor. הבנק, Kaupthing Bank Sverige, חילט את כל הנכסים ששועבדו לטובתו במסגרת הסכמי המימון של החברה. היות שנכסים אלה כוללים את מניות כל החברות הנכדות - הפך הבנק לבעלים הישיר של החברות.

הבנק העריך כי שווי הנכסים שחולטו מסתכם בכ-400 מיליון שקל, וסכום זה קוזז מהאשראי שקיבלה החברה בסכום של כ-566 מיליון שקל. לפי הערכות החברה בדו"ח לרבעון השלישי, מוערכים הנכסים שחולטו בכ-715 מיליון שקל, וכעת מונה מעריך שווי חיצוני לבחינת שווי הנכסים.

בעקבות ההתפתחויות, מצהירה פי.אם.אס כי היא סבורה שלא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי איגרות החוב של החברה, זאת "בשל העובדה שהתזרים הנובע מנכסי החברה בשוודיה הוא המקור היחיד הקיים כיום לרשות החברה לפירעון התחייבויותיה".

עוד נמסר מהחברה כי "הודעת החילוט הינה מהותית ביותר עבור החברה ומעמידה בשאלה את יכולתה של החברה להמשיך ולפעול במתכונתה הנוכחית".

הפרויקט של פי.אם.אס נקלע לקשיים, כאשר החברה החלה בעיכוב תשלומים לקבלנים שעסקו בשיפוץ הבניין בפרויקט FreeHarbor בו היא פעילה. העיכוב נבע, לטענת החברה, מהפרת התחייבויות של מוכרת הנכס, סטאיאט אינווסט, לפי.אם.אס, לשאת בעלויות שיפוץ הנכס.

הבניין הוא נכס בן 7 קומות בעיר שטוקהולם, בשטח של כ-20.2 אלף מ"ר. 4 קומות מהבניין מאוכלסות בכ-75%. בשלוש הקומות האחרונות בבניין הופסקו עבודות השיפוץ. פי.אם.אס השקיעה בבניין כ-86 מיליון שקל. פי.אם.אס נמצאת בשליטת פורטופינו השקעות, של מנכ"ל החברה אילן ניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully