וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: הירידה במחירי האנרגיה מקטינה את שוויה של אורמת תעשיות - מחיר היעד 35 שקל למניה

TheMarker

8.12.2008 / 14:10

ברבעון החולף שולי הרווחיות הגולמית במגזר החשמל של חברת הבת - אורמת טכנולוגיות היו נמוכים מאוד יחסית לשולי הרווחיות של טכנולוגיות בשנים האחרונות ברבעון השלישי וזאת עקב תקלות רבות בתחנות כוח


על רקע הירידה בשווי שוק של אופטי קנדה, חברת הבת של מוריד היום האנליסט גלעד בן אבי מבנק אגוד את מחיר היעד של החברה ל-48 שקל ל-35 שקל ומותיר את המלצת 'תשואת יתר'. שווייה המוערך של החברה עומד על 4.067 מיליארד שקל המשקף מחיר מניה גבוה ב-22% מעל השער בו היא נסחרת כיום.

גורמים נוספים אותם מונה בן אבי הם ירידת מחירי האנרגיה ושולי הרווחיות במגזרי החברה בתוספת השקעות קפיטאליות גדולות של אורמת תעשיות בשנים הקרובות עם פחת כלכלי גדל בשל השקעות גדולות בתחנות כוח קיימות של החברה. לדברי בן אבי "הפחת הכלכלי הגדל מקטין משמעותית את הערך הנוכחי הנקי של תזרים עודף פחת חשבונאי על הפחת הכלכלי של החברה שמתווסף לשווי הכולל של החברה".

ברבעון החולף שולי הרווחיות הגולמית במגזר החשמל של חברת הבת - אורמת טכנולוגיות היו נמוכים מאוד יחסית לשולי הרווחיות של טכנולוגיות בשנים האחרונות ברבעון השלישי וזאת עקב תקלות רבות בתחנות כוח שונות בחברה כמו סטימבאוט 2/3, אורמסה ואורג 1. מנגד חל שיפור מתמשך בשולי הרווחיות הגולמית במגזר המוצרים עמדו על 23% לעומת 16% ברבעון מקביל אשתקד וזאת לאור גידול בצבר הזמנות והתחלת העמסת התייקרות עלויות הפרויקטים בחוזים החדשים עם הלקוחות.

במהלך הרבעון נודע כי הממשל האמריקאי אישר לשנתיים נוספות הטבות מס בגין ייצור (PRODUCTION TAX CREDIT) ליצרניות אנרגיה מתחדשת. בבנק אוגד מעריכים כי החברה תמשיך לנצל את זיכויי המס בפרויקטים החדשים בעסקות מימון נוספות עם גופים שיוכלו להשתתף בעסקאות מסוג זה כמו פרויקט צפון בראולי בארה"ב. להערכת בן אבי בחירת אובמה לנשיא ארה"ב צפויה לתמוך בתעשיית האנרגיה המתחדשת.

להערכת כלכלני בנק איגוד אורמת תצליח להתמודד יפה עם המשבר הפיננסי והכלכלי בעולם לאור העובדה שמרבית ההכנסות שלה מובטחות בחוזי חשמל ארוכי טווח עם חברות חשמל בארה"ב ומחוצה לה וקווי אשראי מובטחים בסך 315 מיליון דולר.

במהלך הרבעון הודיעה אורמת טכנלוגיות כי חתמה על קו אשראי נוסף בסך 100 מיליון דולר באמצעות בנק מסחרי. בבנק אוגד מעריכים כי החברה תמשיך לקבל מימון Non Recourse (אם כי בעלויות יותר גבוהות) לפרויקטי חשמל גיאותרמי ושיורי בארה"ב ובמדינות נוספות אשר להן פוטנציאל אנרגיה גיאותרמית.

אורמת עוסקת באמצעות החברות הבנות שלה בתחום האנרגיה החלופית : בעיקר גיאותרמית. קבוצת אורמת מפתחת, מתכננת, מקימה, רוכשת, מחזיקה ומפעילה תחנות כוח המפיקות אנרגיה "ירוקה" משדות גיאותרמיים וכן מתכננת ומקימה ובעתיד מתעתדת אף להחזיק ולהפעיל, תחנות כוח המפיקות אנרגיה ממקורות אנרגיה חלופיות אחרות, לרבות חום שיורי. החברה גם מייצרת ציוד לייצור חשמל. חברת הבת המרכזית של אורמת היא , המאוחדת באיחוד מלא בדו"חות החברה.

בעלי העניין בחברה הם: ברוניצקי השקעות עם 35.2% וגזית-אינק עם 19.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully