וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: נושים של מבוטח בביטוח חיים אינם יכולים לעקל את תגמולי הביטוח לאחר מות המבוטח

עמית בן-ארויה

8.12.2008 / 14:49

זאת כי הזכויות שייכות למוטבים, כך קבע באחרונה בית משפט השלום בהרצליה



נושים של מבוטח בביטוח חיים אינם יכולים לעקל את תגמולי הביטוח לאחר מות המבוטח כי הזכויות שייכות למוטבים, כך קבע באחרונה בית משפט השלום בהרצליה.



על עובדות המקרה לא היתה מחלוקת: חיים בן דוד ערך בשנת 89' ביטוח חיים בחברת מגדל. המוטבות בפוליסה היו אשתו דאז מרים בן דוד ובתו שרון צ'צ'יק. על פי הפוליסה, אם בן דוד היה בחיים עד 2010, אז לא היתה חברת הביטוח צריכה לשלם דבר. אם ימות קודם לכן אז תצטרך לשלם. בן דוד הלך לעולמו לפני 2010.



האשה טענה כי בזמן שעבדה במגדל, סוכן ביטוח הציעה לה ולבעלה ביטוח חיים בתנאי מבצע. לגרסתה, כשמילאה את ההצעה היא ביקשה להיות מוטבת בלעדית יחד עם בתה. בני הזוג נפרדו ב-91'. לפני מותו של בן דוד הוטלו עיקולים על נכסיו, בין השאר גם על ביטוח החיים במגדל, לטובת נושיו - בנק דיסקונט ואנשים נוספים.



לאחר מותו ביקשו האשה והבת ממגדל את תגמולי הביטוח וזו סירבה בשל צווי העיקול. השתיים נאלצו לפנות לבית המשפט בדרישה להכריז שהן בעלות הזכויות בפוליסה.



הנושים טענו כי העיקול נועד למנוע מבעל הנכס, קרי המבוטח המנוח, מלהוציא את הנכס מרשותו. אמנם, ציין השופט שאול אביגור, זכות המבוטח לשנות את קביעת המוטב (אלא אם הקביעה היא בלתי חוזרת) שרירה, אך משקרה מקרה הביטוח והאיש מת זכות זו עברה מן העולם. "כשם שהמנוח לא היה זכאי מעולם לתגמולי הביטוח או לחלקם ובשום סיטואציה עובדתית לא יכול היה להיות זכאי להם, כך אף נושיו אינם יכולים לעקל תגמולים אלה ולבקש בהם זכויות", נקבע.



מגדל, דיסוקנט ונושה נוסף חויבו בהוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך 1,500 שקל כל אחד.



(ה"פ 6572-03-08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully