וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החקלאות בא לקראת המפוטרים: 5,000 שקל בחודש מענק מדינה עבור קטיף תפוזים

עמירם כהן

8.12.2008 / 14:52

שכרם של הישראלים שיסכימו להתמיד בקטיף תפוזים ופרחים במשך שנה צפוי להגיע ל-9,000 שקל בחודש



משרדי התמ"ת והחקלאות מציעים למפוטרים, שיעברו הסבה לעבודה חקלאות מענק של עד 5,000 שקל בחודש, כך עולה מתכנית חדשה להעסקת ישראלים בחקלאות, שפורסמה לאחרונה על ידי משרד החקלאות.



המענק, ביחד עם שכר מינימום שישולם להם על ידי המעסיקים, צפוי שכרם של הישראלים שיסכימו להתמיד בקטיף תפוזים ופרחים במשך שנה להגיע ל-9,000 שקל בחודש.



ממשרד החקלאות נמסר כי המועמדים להסבה לעבודה חקלאית יעברו קורס הכשרה בן 450 שעות לימוד, בו ילמדו שיטות גידול וטיפוח תוך התמקדות בענפי הירקות והפרחים ובתקופת הקורס יקבלו מענק של 2,000 שקל בחודש ועברו השמה למשקים החקלאיים שבהם יועסקו. כמו כן ילמדו המשתתפים ויתנסו בשימוש בציוד ובמיכון חקלאי ויערכו סיורים בענפי החקלאות השונים.



אם יתמידו בעבודה חקלאית שלושה חודשים יקבלו "מענק התמדה" של 3,000 שקל בחודש ואם יצליחו לשרוד בעבדה החקלאית במשך שנה שלמה יוגדל המענק ל-5,000 שקל לחודש.

משרד התמ"ת הקצה למימון הפרויקט, שמטרתו לצמצם את העסקת עובדים זרים בחקלאות, 5 מיליון שקל.
עד כה נכשלו כל המאמצים להחליף את העובדים הזרים בישראלים על אף עשרות מיליוני השקלים שהשקיעה המדינה בסבסוד ובמענקים לישראלים שהסכימו לעבוד בחקלאות.



בדרך כלל בעלי המשקים החקלאיים לא מעודדים העסקת ישראלים במשקיהם בגלל העדר מוטיבציה, הספק נמוך בהשוואה לעובדים הזרים והיעדרויות בלתי פוסקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully