וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת תוכנית החילוץ של אובמה עשויה לשלוח את וול סטריט למגמה חיובית; החוזים צופים עליות של 3%

שמואל שוסטר

8.12.2008 / 15:33

אלווריון תיסחר על רקע פיטורי 11 עובדים; מגל חתמה על עסקה בהיקף של 5 מיליון דולר;


חשיפתה של תוכנית ההצלה של ממשל אובמה יחד עם אישורה של תוכנית חילוץ לתעשיית הרכב האמריקאית עשויים לשלוח את השווקים לעליות שערים עם פתיחת המסחר בוול סטריט. החוזים העתידיים מצביעים על עליות שערים של כ-3% עם פתיחת המסחר.

ביום שישי ננעל המסחר בעליות שערים חדות. טיפס ב-3.1% ל-8,635 נקודות, הוסיף 4.4% ל-1,509 נקודות ו-עלה ב-3.7% ל-876 נקודות. עם זאת, בסיכום שבועי ירד דאו ג'ונס ב-2.2%, נאסד"ק השיל 1.7%, ואילו S&P 500 איבד כ-2.3%.

דיונים חמים בנושא, בקהילת וול סטריט ב-Cafe TheMarker

אתמול חשף הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, פרטים ראשונים בנוגע לתוכניתו להבראת הכלכלה האמריקאית, והבטיח לבצע את ההשקעה הגדולה ביותר בבניית תשתיות ושירותי בריאות מאז שנות ה-50. במסגרת נאום הרדיו השבועי שלו לאומה האמריקאית, חשף אובמה את חמשת המרכיבים המרכזיים של תוכניתו ליצור 2.5 מיליון משרות בארה"ב, והבטיח "לא לעשות זאת בדרך של וואשינגטון הישנה". בנוסף התחייב אובמה להשקיע בתשתיות, בתוכנית הכוללת שיפוץ מבנים ציבוריים כך שיהיו יעילים יותר במונחי צריכת אנרגיה, חיזוק מערכת החינוך ושיפוץ בתי ספר ברחבי ארה"ב, קידום הטכנולוגיה ושדרוג תשתיות האינטרנט ומודרניזציה של שירותי הבריאות.

ביום שבת הסכימו חברי הקונגרס הדמוקרטים והבית הלבן על חבילת סיוע בסך 15 מיליארד דולר לשלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב - ג'נרל מוטורס (GM), קרייזלר ופורד - לאחר שראשיה של תעשיית הרכב האמריקאית הזהירו כי ללא חילוץ ממשלתי לא יוכלו החברות לשרוד עד השנה הבאה. הסיוע שהוסכם נמוך באופן משמעותי מחבילת החילוץ בסך 34 מיליארד דולר שביקשו ראשי GM, קרייזלר ופורד בשבוע שעבר מהקונגרס, אך היא צפויה לאפשר להן להמשיך לפעול גם בשנה הבאה. קריסה של תעשיית הרכב תוביל מיליוני עובדים אמריקאים למעגל האבטלה, לאחר שבחודש נובמבר הצטמצם שוק העבודה בארה"ב בשיעור החד ביותר מזה 34 שנים.

מחיר הנפט מזנק ב-6.2%, למחיר של 43.31 דולר לחבית - העלייה הראשונה שלו מזה כשבוע, לאחר שנשיא אופ"ק אמר בסוף השבוע כי על השווקים להיערך להורדה מפתיעה בחומרתה בתפוקת הנפט של הארגון, ובעקבות תוכניתו הכלכלית של הנשיא האמריקאי הנבחר ברק אובמה, שהבטיח לבצע את ההשקעה הגדולה ביותר בתשתיות מאז שנות ה-50.

סוכנות בלומברג העריכה היום כי שווי המיזוגים והרכישות בעולם צפוי לצנוח ב-30% ב-2009 ל-2 טריליון דולר. להערכתם, עסקות שנעשות בכפייה על ידי הממשלה או על ידי נושים צפויים לספק את הנחמה היחידה עבור המוסדות הפיננסים המתפרנסים מעמלות ייעוץ על מיזוגים ורכישות, בשנה הצפויה להיות הגרועה ביותר בתחום מאז 2004.

מנכ"ל , ג'ון תיין, ביקש ממועצת המנהלים של החברה להעניק לו בונוס בסך 10 מיליון דולר בסוף 2008, אולם ועדת השכר של בנק ההשקעות מתנגדת לבקשתו. ועדת השכר של מריל לינץ' לא הגיעה עדיין להחלטה, אך נוטה לסרב לבקשתו של תיין ולבקשתם של בכירים נוספים בבנק לקבל בונוסים השנה. מריל לינץ' אולץ להימכר בספטמבר לבנק אוף אמריקה תמורת 50 מיליארד דולר, לאחר שרשם הפסדים בסך 20 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי ועל רקע חששות בנוגע ליציבותו.

יצרנית פתקיות ה"פוסט איט" 3M הודיעה היום כי תפטר 1,800 עובדים ברבעון הרביעי ותדחה תשלומי בונוסים ל-2009 בשל ירידה חדה במכירות. החברה, שעוסקת בפיתוח ובשיווק של מוצרים שונים מקווה להשיג חיסכון של כ-170 מיליון דולר בעקבות המהלך.

, יצרנית הציוד לתקשורת אלחוטית מרמת החי"ל, הודיעה כי תפטר 110 עובדים - כ-11% מכוח האדם. לפני כחודש החליטה החברה להקפיא גיוסים חדשים וכעת היא מחליטה גם לקצץ במספר עובדי החברה הקיימים. כבר בעת פרסום דו"חות הרבעון השלישי מסרה החברה כי היא "תגביר את מאמצי הבקרה על ההוצאות". בנוסף, תקצץ החברה במשכורות ההנהלה. במהלך שמטרתו לחסוך לחברה כ-15 מיליון דולר בהוצאות התפעול. לדברי החברה, מלבד העלויות הקשורות בפיטורים היא מצפה לעמוד בתחזיותיה.

פלוריסטם, חברת הביו-רפואה הישראלית, המפתחת טכנולוגיה לריפוי משקם באמצעות תאי הגזע לטיפול במחלות כלי דם ומחלות ממאירות, תיסחר על רקע מענק בסכום של 6.2 מיליון שקל, שקיבלה מהמדען הראשי. לדברי החברה, כספי המענק יתמכו בכניסתה הקרובה של החברה לניסויים קליניים בפיתוח התרופה להיצרות עורקים בגפיים תחתונות וכן לצורכי מחקר ופיתוח.

תספק מערכות הגנה ללקוח במזרח אירופה, בעסקה שהיקפה 5 מיליון דולר. במסגרת החוזה תתקין החברה מערכות הגנה בעשרות אתרי תשתית רגישים במזרח אירופה, במהלך 2008 ו-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully