וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מתקרבת צעד נוסף למעמד של אג"ח זבל: S&P הורידה את דירוג האג"ח הממשלתיות הרוסיות ל-BBB

סוכנויות הידיעות

8.12.2008 / 16:00

מאז אוגוסט, נפלו יתרות המט"ח של רוסיה, השלישיות בגודלן בעולם, ביותר מ-25%



חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה היום את דירוג האשראי של האג"ח הממשלתיות הרוסיות מ-BBB פלוס ל-BBB, והורידה את תחזית הדירוג של האג"ח הממשלתיות ברוסיה לשלילית בשל הירידה המואצת ביתרות המט"ח של המדינה.



יתרות המט"ח של רוסיה, השלישיות בגודלן בעולם אחרי יתרות המט"ח של סין ויפאן, נפלו ביותר מ-25% מאז אוגוסט, אז עמדו על רמה של 598.1 מיליארד דולר. זאת, לאחר שהבנק המרכזי הרוסי הוציא 57.5 מיליארד דולר כדי לחזק את הרובל בחודשים ספטמבר ואוקטובר לאחר שנפל ב-17% מול הדולר מאז 1 באוגוסט.



אנליסט S&P, פרנק גיל, אמר היום כי "ההידללות המהירה ביתרותיה של רוסיה בעקבות הניסיון להתנגד לתיקון משמעותי בשער הרובל, מגדילה את הסיכויים לתנודות חדות יותר בשער החליפין לאחר מכן, עם השלכות חמורות אף יותר עבור המגזר הפרטי במדינה". גיל הוסיף כי התמ"ג הרוסי יירד בחדות ב-2009.



כלכלת רוסיה נקלעה למשבר הפיננסי החמור ביותר שלה מאז 1998 ושיעור האבטלה במדינה עלה בחדות, לאחר שהנפילה במחיר הנפט והמלחמה בגאורגיה הובילה להימלטות של משקיעים זרים משוק ההון הרוסי ולנפילה של שני שליש בשווייו של שוק המניות במדינה. לפי הערכות BNP פאריבה, משקיעים זרים משכו 190 מיליארד דולר מרוסיה מאז אוגוסט.



בחודשיים האחרונים הזרימה ממשלת רוסיה יותר מ-200 מיליארד דולר לתמיכה ברובל ובמגזר הפרטי, במטרה לבלום את המשבר החריף במדינה. בורסת מוסקווה, שנפלה ביותר מ-60% מאז אוגוסט, מזנקת היום ב-7% בעקבות העליות החדות בבורסות אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully