וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות זולות: אלפי חברות בעולם נסחרות בשווי נמוך מהמזומנים שלהן

סוכנויות הידיעות

8.12.2008 / 16:05

מספר החברות המציעות למשקיעים רווחים בחינם גדול פי 8 מזה שאפיין את השוק הדובי הקודם



בעקבות הירידות החדות במחירי המניות, כמות המזומנים של 2,267 חברות ברחבי העולם גדולה משווי המניות והאג"ח שלהן, לפי נתונים של בלומברג. מספר החברות המציעות למשקיעים רווחים בחינם גדול פי 8 מזה שאפיין את השוק הדובי הקודם ב-2002, שבשנה שלאחריו עלו המניות ב-115%.



חברות הכלולות במדד MSCI העולמי נסחרות בממוצע ב-1.17 דולר על כל דולר של נכסים, המחיר הנמוך ביותר מאז 1995 לפחות, ו-39% מהחברות נסחרות בדיסקאונט ביחס לשווי המניות שלהן (נכסים פחות התחייבויות), על פי נתונים של בלומברג.



חברות עתירות מזומנים יאפשרו למשקיעים לקבל רווחים עתידיים בחינם, אמר לבלומברג ז'אן-מארי אווייאר, שהקרן שלו - פירסט איגל גלובל, הכתה 98% מהמתחרות השנה. חברות כמו מיקרוסופט ונובו נורדיסק, המייצרות יותר כסף ביחס לחובות, יכולות להתרחב גם אם הירידה בביקוש הצרכנים מכרסמת ברווחים.



"מזומן הוא המלך" כשמודבר בתאגידים, אמר אווייאר. "זה מועיל לשבת על הר של מזומנים: א. כדי לשרוד ולא לפשוט רגל, ב. כדי לנצל הזדמנויות לרכישות זולות או כדי למחוץ את המתחרים".



בנק אוף ניו יורק מלון נמנה עם 49 החברות ששווי השוק שלהן גדול ממיליארד דולר ושמחזיקות יותר מזומן משווי המניות והאג"ח שלהן, מתוך 2,267 החברות בסך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully