וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשני שלישי מהאמריקאים מדווחים על הידוק חגורות בעונת החגים הנוכחית בשל המיתון

עפרה שלו

8.12.2008 / 16:59

31% מקצצים במזון ותרופות; 38% מקצצים בחימום ו-50% ידחו רכישות גדולות - סימן מבשר רעות לכלכלה



כשני שליש מהאמריקאים מדווחים על הידוק חגורות בעונת החגים הנוכחית בשל המיתון, כך עולה מסקר שפרסמה היום CNN. בנפרד פורסמו נתונים המראים כי המיתון פוגע גם ברכישות המקוונות.



ששים ושבעה אחוזים מ-1,096 המשתתפים בסקר של CNN אמרו כי הם מקצצים את הסכום אותו התכוונו להשקיע במתנות כריסטמס או חנוכה, ו-65% אמרו כי הם מקצצים בטיסות ונסיעות, ארוחות במסעדות וקולנוע.



"קיצוצים בחגים הם התגובה העיקרית של האמריקאים למיתון", כתבו עורכי הסקר. "מספר האמריקאים המקצצים בתקציבי המתנות שלהם גדול יותר ממספר המקצצים בכל שאר קטגוריות הפנאי, כגון סרטים ומסעדות, ביגוד ורכישות גדולות כגון ריהוט ומכשירי חשמל".



31% מהנסקרים אמרו כי הם מקצצים במוצרים הכרחיים כגון מזון ותרופות, ו-38% אמרו כי הם מקצצים בחימום ובחשבונות החשמל. מחצית מהנסקרים אמרו כי הם דחו רכישות חשובות כגון ריהוט או מכשירי חשמל - סימן מבשר רעות עבור סיכויי ההבראה של הכלכלה.



גם הקניות דרך האינטרנט ספגו פגיעה בעונת החגים הנוכחית. בסייבר מאנדיי, היום הפותח את עונת הקניות המקוונות המתרחש יום לאחר סוף השבוע של חג ההודיה, עלו ההכנסות בשיעור זעום של פחות מאחוז ביחס לשנה הקודמת, לפי מדד צ'ייס פיימנטק סייבר הולידיי פאלס.



העלייה הזעומה בהכנסות נרשמה למרות עלייה של 14% במספר העסקות המקוונות השנה בסייבר מאנדיי. הפער מוסבר בכך שהשווי הממוצע של הרכישות המקוונות ירד ב-12% ביחס לשנה שעברה. על פי המדד של צ'ייס, שפורסם בניו יורק טיימס, הקונה הממוצע השקיע 7.19 דולר פחות לעסקה בסייבר מאנדיי השנה - נתון המשקף הנחות גדולות מהרגיל ונטייה מוגברת לחיסכון מצד הצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully