וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל "קל וחומר" בקצרין חנך מערכת סולארית לייצור חשמל ב-1.2 מיליון שקל

אבי בר-אלי

8.12.2008 / 17:21

שר התשתיות בן-אליעזר: "משרד האוצר ורשות החשמל הם קטני אמונה וחסרי חזון"



מפעל "קל וחומר" באזור התעשייה של קצרין חנך היום מערכת סולארית לייצור חשמל עצמי בהיקף של 50 קילוואט. הלוחות הסלאריים משתרעים על שטח של כ-500 מ"ר, והותקנו בידי חברת סולרית דוראל, בעלות של כ-1.2 מיליון שקל. במפעל מקווים להחזר ההשקעה בתוך 7-8 שנים, מתוקף התמריצים שאושרו הקיץ למכירת חשמל, אשר יוצר במערכות סולאריות.



"מתוך מחקרים שנערכו על ידינו, אזור רמת הגולן הנו האידיאלי ביותר להתקנת המערכת, בשל תנאי מזג האוויר שמובילים למיצוי מרבי של קרינת השמש", אמר סמנכ"ל ההנדסה בסולארית דוראל, יקי נוימן. טקס חנוכת המתקן וחיבורו לחברת החשמל נערך במעמד שר התשתיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, שגריר סין בישראל, זאו ג'ון, ומנהל מחוז צפון בחברת החשמל, שמעון יופה.



השר בן-אליעזר גילה כי בכוונת רשות החשמל לאשר בקרוב תעריפים למכירת חשמל סולארי ממתקנים בינוניים (50KW - 5MW), וכי היקף הייצור במתקנים אלה יוגבל תחילה ל-100 מגה-וואט. בהמשך, הוסיף לתקוף את המתנגדים להצעות משרד התשתיות להרחבת ייצור החשמל באנרגיות מתחדשות: "אני מודע לקולות של משרד האוצר ושל רשות החשמל באשר ליעדים אלה, וכל מה שיש לי לומר להם הוא שהם קטני אמונה וחסרי חזון", אמר בן-אליעזר.



עוד הוסיף השר בן אליעזר: "אי אפשר להסתכל על הכל דרך החור שבגרוש. אני יודע שמדובר ביעד שאפתני, אולי שאפתני מדי, אך אם לא נשאף גבוה, אף פעם לא נגיע ליעדים. זו לא פעם ראשונה שאומרים לי שאני "הוזה" והיעדים שלי בלתי אפשריים. תשאלו את תושבי מודיעין, תשאלו את הנוסעים בכביש חוצה ישראל, תשאלו את אלה המתגוררים במאות אלפי יחידות הדיור שהקמנו תוך שנים ספורות באמצע שנות ה-90".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully