וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעריב" מתכננת קיצוצים נוספים בכח האדם: צופה כי הפיטורים והקיצוצים יחסכו לה 50 מיליון שקל בשנה

נתן שבע

8.12.2008 / 18:29

עלייה בהכנסות מפרסום יתרמו עוד 20 מיליון שקל ב-2009



לאור דרישת רשות ניירות ערך, מפרטת "מעריב" כיצד תבסס את התזרים התפעולי שלה ל-2008 על בסיס התוכנית העסקית שלה. עיקרי התוכנית מבוססים למעשה על שתי תוכניות קיצוצים אותה מבצעת החברה שאמורים לחסוך לה בסך הכל 50 מיליון שקל בשנה. החברה החליטה ב-24 בנובמבר על קיצוץ נוסף בכח האדם לאחר התוכנית עליה הודיעה חודש קודם לכן. בנוסף היא מבוססת על הגדלת ההכנסות ממודעות ועל ירידה במחירי הנייר לפחות ברבעון הראשון של השנה.



בין היתר העריכה מעריב בדו"ח הכספי כי תעבור לתזרים מזומנים חיובי של 18.8 מיליון שקל ב-2009 - לאחר שצברה גירעון של 32 מיליון שקל בתזרים המזומנים בינואר-ספטמבר 2008, שיצטרפו לגירעון של 12 מיליון שקל בתזרים בנובמבר-בדצמבר.



החברה מעריכה כי קיצוץ בהוצאות שכר, השתתפות עובדים בהוצאות וביצוע תיקונים בהתקשרויות תפעוליות יובלו לשיפור של 50 מיליון שקל בשנה. החברה נקטה בשתי תוכניות התייעלות. האחת עליה החליטה באוקטובר 2008 תביא להתייעלות ולחסכון בהוצאות של 2.1 מיליון שקל בחודש וביטוייה יבוא לידי ביטוי החל מחודש ינואר 2009 כך שתוכנית התייעלות זו תחסוך לחברה 25.2 מיליון שקל בשנה הבאה. בנוסף, מציינת החברה כי ב-24 בנובמבר החליטה החברה על קיצוץ נוסף בכוח האדם ובהוצאות התפעוליות בסך של 2 מיליון שקל נוספים בחודש שיוביל לחסכון של 24 מיליון שקל.



בנוסף, מפרטת החברה פעולות שיביאו לעלייה בהכנסות ממודעות ובהן "תוכנית לבידול המוצר. החברה מציינת כי "התוכנית העסקית מבוססת על חיזוק ותגבור חלקים בעיתון שהינם רווחים וביטול או צמצום חלקים שאינם תורמים לרווחיות, ללא פגיעה ברמה הכוללת של המוצר". מעריב מציינת עוד כי המשבר הכלכלי הוביל חרות רבות לבצע מבצעי מכירה רחבי היקף קמפיינים שמשווקים בדרך כלל בשיטת "הארד סייל" ומפורסמים בשיעורים ניכרים בעיתונות הכתובה. מעריב מתכננת גם מינוי מנהל מסחרי חדש על מנת שייסיע בבבלימת הירידה שחוותה מעריב בהכנסות ממדועות מזה מספר רבעונים.



בסך הכל מעריכה מעריב כי המהלכים האלה יובילו להעלאת ההכנסות ממודעות בשנת 2009 ב-1.5 מיליון שקל ובסך הכל יתרום עוד 20 מיליון שקל לתזרים התפעולי. בשנת 2010 מעריכים שם כי ניתן יהיה להגדיל את ההכנסות ממודעות בכ-5% נוספים, ובסך הכל להביא לגידול נוסף בשנתי בסך של 12 מיליון שקל.



בנוסף מציינת מעריב כי ירידה במחירי הנייר בשיעור של 10% יתרום לחסכון של 1.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009. מכיוון שמחירי הנייר נתונים לתנודות עולמיות לא ניתנת הערכה מעבר לכך. כמו כן מכירת בית מעריב מעבר לתזרים שיתקבל יתרום יוביל לחסכון נוסף של חצי מיליון שקל.



החברה מציינת כי היא פועלת לאיתור מקורות מימון נוספים מעבר להזרמה של 25 מיליון שקל מהחברה האם, הכשרת הישוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully