וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיאבון לסיכונים חוזר - בורסות השווקים המתעוררים מזנקות: רוסיה ב-10%; ברזיל ב-7%

נמרוד הלפרן

8.12.2008 / 19:06

מדד השווקים המתעוררים של MSCI רושם הזינוק היומי החד מאז אוקטובר



בורסות המניות בשווקים מתעוררים רושמות את הזינוק היומי החד ביותר מאז חודש אוקטובר, בעקבות קפיצה במחירי הסחורות, וסימני התאוששות בתיאבון המשקיעים לסיכונים. מדד Micex של בורסת רוסיה נסק ב-10%; בורסת דרום אפריקה קפצה ביותר מ-7%; בורסת ברזיל עולה בקרוב ל-7%; מוקדם יותר היום באסיה קפצה בורסת דרום קוריאה ב-7.5%, ובורסת שנחאי עלתה בקרוב ל-4%.



מדד השווקים המתעוררים של MSCI מזנק ב-6.2% - הקפיצה היומית החדה ביותר מאז ה-30 באוקטובר, היום שבו קרן המטבע הבינ"ל (IMF) וארה"ב הודיעו כי יעניקו סיוע לכלכלות מתפתחות כדי להתגבר על משבר האשראי. מדובר ברמה הגבוהה ביותר זה שלושה שבועות. עם זאת, המדד עודנו נמוך ב-58% מרמתו בתחילת השנה, ונמצא בדרכו לנפילה השנתית החדה מעולם.



מחירי הסחורות רושמים עליות חדות בעקבות תוכנית של הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, לבצע את ההשקעה הגדולה ביותר בתשתיות בארה"ב זה כ-50 שנים, בניסיון לתמוך בהתאוששות הכלכלה האמריקאית, שהיא הכלכלה הגדולה בעולם. לפי ההערכות, צפויה התוכנית - אשר תכלול הקמת כבישים, גשרים ושיפוץ מבני ציבור, לצד שדרוג תשתיות תקשורת ומודרניזציה של שירותי בריאות - להגדיל את הביקוש לחומרי גלם.



מחיר הנפט בניו יורק קופץ ב-7.5%; מחיר הנחושת נוסק בקרוב ל-10%; מחיר הכסף מזנק ב-9%; מחיר הפלדיום קופץ ב-12%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully