וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית אובמה הקפיצה את בורסות אירופה: פרנקפורט כ-8%; פאריס בקרוב ל-9%

נמרוד הלפרן

8.12.2008 / 19:20

מניות הסחורות, הבנקים ורכב זינקו; הפסדי דנקנר על הנייר מהשקעתו בקרדי סוויס צומצמו ל-170 מיליון שקל



בורסות אירופה זינקו היום בעקבות תוכנית הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, לבצע את ההשקעה הגדולה ביותר בתשתיות זה 50 שנים בניסיון לתמוך בהתאוששות הכלכלה האמריקאית - שותפת הסחר הגדולה ביותר של אירופה. מגזרי הסחורות, הפיננסים והרכב הובילו את העליות.



בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 6.2%; בורסת פרנקפורט נסקה ב-7.6%; בורסת פאריס קפצה ב-8.7%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי זינק ב-6.7%, אולם עודנו נמוך ב-45% מרמתו בתחילת השנה.



הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, הודיע בסוף השבוע על כוונתו לבצע את ההשקעה הגדולה ביותר בתשתיות בארה"ב זה כ-50 שנים, בניסיון לתמוך בהתאוששות הכלכלה האמריקאית - הכלכלה הגדולה בעולם. לפי ההערכות, צפויה התוכנית - אשר תכלול הקמת כבישים, גשרים ושיפוץ מבני ציבור לצד שדרוג תשתיות תקשורת ומודרניזציה של שירותי בריאות - להגדיל את הביקוש לחומרי גלם.



מוקדם יותר היום נרשמו עליות חדות בבורסות אסיה, לאחר שממשלת הודו חשפה חבילת תמריצים שנועדה לבלום את ההאטה הכלכלית במדינה. בורסת טוקיו עלתה ביותר מ-5%; סיאול זינקה ב-7.5%; הונג קונג קפצה בקרוב ל-9%.



מגזרי האנרגיה והכרייה זינקו על רקע הערכות כי תוכנית התשתיות של הממשל האמריקאי הנכנס תגדיל את הביקוש לחומרי גלם. BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, קפצה בקרוב ל-16%; רויאל דאץ'-של (סימול RDSA.L), חברת הנפט הגדולה באירופה, זינקה ביותר מ-8%; סימנס (סימול SIEGN.DE), חברת ההנדסה הגדולה באירופה, קפצה ביותר מ-10%.



עליות חדות נרשמו גם במגזר הרכב האירופי לאחר שראשי הקונגרס בארה"ב וממשל הנשיא בוש הגיעו להסכמה עקרונית לגבי חבילת חילוץ ממשלתית למגזר הרכב האמריקאי בהיקף של לפחות 14 מיליארד דולר. הצעת חוק תוכנית הסיוע צפויה להעלות להצבעה בקונגרס כבר מחר, העריכו מחוקקים בארה"ב. דיימלר (סימול DAI.F), יצרנית מכוניות היוקרה השנייה בגודלה בעולם, עלתה ב-6.5%; רנו (סימול RENA.PA) הצרפתית קפצה ביותר מ-9%.



מניות הבנקאות והפיננסים רשמו אף הן עליות חדות. ברקליס (סימול BARC.L), הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, קפץ ב-14%; סוסייטה ז'נרל (סימול SOGN.PA), הבנק השני בגודלו בצרפת, זינק אף הוא ב-14%; אליאנץ (סימול ALVG.DE) הגרמנית, חברת הביטוח הגדולה באירופה, קפצה בקרוב ל-13%.



מניית בורסת NYSE-יורונקסט נסקה בקרוב ל-31% על רקע דיווחים על מיזוג אפשרי בינה לבין דויטשה בורסה, אשר מנייתה הוסיפה 11%.



קרדי סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, קפץ בקרוב ל-17% למחיר של 33.6 פרנק שווייצי. כור תעשיות, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, רכשה במחצית הראשונה של חודש אוקטובר כ-3% ממניות קרדי סוויס במחיר של 35 פרנק למניה, בעלות של כ-1.2 מיליארד פרנק שווייצי, ובהמשך הגדילה את החזקותיה ל-3.4% ממניות הבנק, כך שהפסדיו של דנקנר צומצמו לכ-4%, המשקפים הפסד על הנייר של כ-170 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully