וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע שחזה את המפולת במגזר הפיננסי, לאזלו ביריני: שוק המניות בארה"ב הגיע לתחתית

סוכנויות הידיעות

8.12.2008 / 20:46

ביריני: המשקיעים צריכים להשתחרר ממנטליות הבונקר שאחזה בהם



המשקיע לאזלו ביריני, אשר הצליח לנבא את המפולת שנרשמה השנה במניות הפיננסים, העריך היום כי מדד המניות S&P 500 הגיע לתחתית לפני שבועיים, והמליץ לרכוש מניות של חברות גדולות בארה"ב. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



ביריני, אשר שימש כסוחר בסלומון ברדרס במשך עשור ואשר התפרסם בזכות מדד זרימת הכסף שפיתח, אמר כי מניות הפיננסים צפויות לעלות לאורך זמן, וכי בעלי המניות "היו פזיזים בהחלטתם לפטור את כולן כפגומות".



ביריני הזהיר בחודש אוקטובר 2007 כי צפויה נפילה חדה במניות בנקים בטרם ירשמו התאוששות, והקדים בתחזיתו את הנפילה של 60% שנרשמה במדד מניות הפיננסים של S&P 500. בחודש אוגוסט השנה, לאחר התאוששות בת שלושה שבועות שרשמו מניות הפיננסים, שב והזהיר ביריני מפני נפילה במגזר, ושב והקדים בתחזיתו נפילה של 37% שנרשמה בהמשך במניות הפיננסים בוול סטריט.



"אני מרגיש מאוד בנוח לומר כי השוק הגיע לתחתית", אמר ביריני, נשיא חברת ההשקעות ביריני אסושיאייטס, בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג. "הגיע הזמן להשתחרר ממנטליות הבונקר. כדאי להתמקד במניות, כדאי לבחון את השוק וכדאי להשתחרר מהאימה שאחזה ביותר מדי משקיעים במהלך שלושה או ארבעה החודשים האחרונים", הוסיף.



מדד S&P 500 נפל ב-52% מהשיא שרשם באוקטובר 2007 ועד ל-20 בנובמבר השנה. מניות הפיננסים איבדו באותה התקופה שלושה רבעים משוויין בעקבות מחיקות והפסדים בסך טריליון דולר שרשמו עקב המשבר בשוק האשראי, אשר גרר את כלכלות ארה"ב, אירופה ויפאן למיתון.



"מתחיל להיווצר שוק פרי, אולם לא צפויות עליות חריגות במהלך שלושה עד שישה החודשים הקרובים" ציין ביריני. "ביצועי השוק צפויים להשתפר, אולם הוא לא צפוי לנסוק. לאור המשך החששות ברחבי העולם, יש להסס מהשקעות מאוד, מאוד אגרסיוויות".



ביריני אמר כי רכש מניות של ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק משום שהחברה התחייבה להמשיך לחלק דיווידנד למשקיעים. כמו כן, אמר כי תשלומי דיווידנד של יצרנית הכימיקלים דאו כמיקל הופכים אותה להשקעה אטרקטיווית, וכי יצרנית מוצרי האלקטרוניקה אפל אף היא השקעה טובה משום שהנפילה של מנייתה היתה מופרזת.



"האוויר חזר למניות החברות הגדולות (large cap)", אמר ביריני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully