וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפיקוח על הבנקים תומכים במתן ערבות בגיוס כתבי התחייבות לבנקים - ללא דרישה מצדם לספק אשראי

שרון שפורר

8.12.2008 / 21:53

חזקיהו יאסור על הבנקים לחלק דיווידנדים בתקופה הקרובה - גם ללאומי שיחס הלימות ההון שלו הוא 12.08%


המפקח על הבנקים רוני חזקיהו תומך במתן ערבות לכתבי ההתחייבות של הבנקים, כפי שהציעו באוצר, אך זאת ללא כל התחייבות מצד הבנקים כי יעשו שימוש בהון שיגויס לצורך מתן אשראי - כך נודע ל-TheMArker. במסגרת תוכנית האוצר הוצע כי המדינה תערוב לגיוס כתבי התחייבות של הבנקים בהיקף של כ-6 מיליארד שקל, אלא שבאוצר דובר על כך שהערבות תותנה בכך שהבנקים יספקו אשראי בעזרת ההון שיגויס.

כיום, שוק האשראי החוץ בנקאי סגור לגמרי ולכן הבנקים אינם יכולים לגייס כתבי התחייבות. הערבות אמורה לספק למשקיעים ביטחון ולכן להקטין את המרווח שיידרש מהבנקים בשוק כדי לגייס את הכסף. יחס הלימות ההון במערכת הבנקאית עמד בסוף הרבעון השלישי על כ-11.5% - אך אין ספק שנוכח המשבר הכלכלי החריף בשווקים יחס הלימות הון זה עשוי להיפגע וזו אחת הסיבות שחזקיהו מעוניין שהבנקים יוכלו לגייס בקלות גדולה יותר.

עוד בסוגיית הלימות ההון במערכת הבנקאית, חזקיהו צפוי לאסור על הבנקים לחלק דיווידנדים בתקופה הקרובה. חזקיהו כבר רמז בעניין זאת לבנקים אך הללו טרם שינו את מדיניות חלוקת הדיווידנדים כפי שהיא מופיעה בדו"חות - ובמיוחד נוגע הדבר לבנק ולבנק . בנק לאומי הציג אמנם ברבעון השלישי את יחס הלימות ההון הגבוה במערכת של 12.08% - אך גם עליו ייאסר לחלק דיבידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully