וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה לרקנאטי: לאומי עצר מימון לפרויקט ב-480 מיליון ש' של גמול נדל"ן

מאת גיא ליברמן ונתן שבע

9.12.2008 / 6:45

החברה הודיעה כי לאומי, המלווה את הפרויקט, מבקש לבטל את ההסכם עמה; מתחילת 2007 הפסידה גמול השקעות יותר מרבע מיליארד שקל



>> חברת גמול נדל"ן, חברה בת של גמול השקעות שבשליטת ליאון רקנאטי, הודיעה שלשום כי בנק לאומי, המלווה את פרויקט אם המושבות בפתח תקוה, מבקש לבטל את הסכם המימון לפרויקט. בעקבות זאת, עלול להיווצר עיכוב ואולי אף הקפאה בביצוע הפרויקט, שצפוי לכלול בנייה של 523 דירות בשמונה בניינים סמוך להצטלבות הרחובות גיסין ופיינשטיין בעיר. עלות הפרויקט - 483 מיליון שקל, והרווח הצפוי ממנו הוא כ-560 מיליון שקל.



במכתב ששלח לחברה, כתב בנק לאומי כי לדעתו, ההרעה במצבה של גמול השקעות מהווה "סיכון לאפשרותו של הבנק להיפרע בגין האשראי שהועמד או יועמד לחברה, הן בשל היותה ערבה, והן בשל השפעת מצבה על מצב החברה הבת, ובכך יש נסיבות, המהוות, לטענת הבנק, מקרה של הפרת הסכם הליווי שנחתם עם הבנק בקשר עם פרוייקט אם המושבות".

בהמשך הודיע הבנק לחברה כי בנסיבות אלה לא יועמד על ידי הבנק מימון לפרויקט וכי הנסיבות מקנות לבנק עילה לדרוש את סילוק יתרת האשראי הבלתי מסולקת. היתרה, נכון למועד המכתבו, היא כ-132 מיליון שקל. בתגובה כתבה גמול: "בשלב זה בוחנת החברה את הודעת הבנק ומשמעויותיה".



הבעיות של גמול נדל"ן נובעות מחברת האם שלה - גמול השקעות - שהמשבר העולמי, וחובות כבדים, הובילו להידרדרות בתוצאותיה. הוצאות מימון, ירידות ערך שווי נכסי הנדל"ן שלה והפסדי ני"ע הולידו הפסד של 180 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה. בסך הכל הפסידה גמול השקעות מתחילת 2007 יותר מרבע מיליארד שקל.



מצבה הפיננסי צימק את הונה העצמי של גמול השקעות ל-167 מיליון שקל - 12% מסך המאזן שלה, וגרם לחברה שלא לעמוד באמות הפיננסיות שאותן הציבו הבנקים. המצב אליו הגיעה החברה גרם לרואי החשבון שלה להדביק לה אזהרת עסק חי בדו"חות של הרבעון השלישי של השנה.



"החברה תידרש למקורות מימון נוספים בסכומים משמעותיים כדי שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה לבעלי האג"ח, מלווים אחרים ומוסדות בנקאיים", כותבים רואי החשבון.



בדיקה בדוח"ות הכספיים של החברה מעלה כי לגמול יש אשראי בסך של 520 מיליון מתאגידים בנקאיים, ואגרות חוב בסך 370 מיליון שקל. פעילותה השוטפת גרמה לכך כי קופת המזומנים שלה הצטמקה מתחילת השנה ב-324 מיליון שקל. מצבה הפיננסי גרם לפני כשבוע וחצי לבנק הפועלים לבצע צעד חריג ולמשוך 27 מיליון שקל מחשבון של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully