וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי"ל מוציאה את עובדי הפוספטים לחופשה מרוכזת בתגובה לחולשה בביקושים

מאת יורם גביזון

9.12.2008 / 6:45

החופשה המרוכזת באה עקב הצטברות מלאים וציפיות לירידה נוספת במחירי דשני הפוספט



>> חברת רותם אמפרט מקבוצת כי"ל תוציא את עובדיה לחופשה מרוכזת של שבועיים החל בחנוכה. עובדיה של החברה יוצאים מדי שנה לחופשה מרוכזת, אך עיתוי החופשה הושפע מההאטה בשוק הדשנים, כתוצאה מהירידה החדה במחירי הסחורות ומחנק האשראי.

חברת מוזאיק, שהיא היצרנית הגדולה בעולם של חומצה זרחתית, הודיעה בתחילת דצמבר שמכירות הפוספט שלה ברבעון שהסתיים בנובמבר ירדו ב-38% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2007 והסתכמו ב-1.3 מיליון טונה, על רקע חולשה בביקושים ונפילה במחירים.



מחירי הדשן DAP בחוזים שצפויים להיחתם בקרוב בהודו יגיעו ל-400 דולר לטונה, בהשוואה ל-1,300 דולר לטונה במחצית הראשונה של 2008.



מוזאיק הכריזה בראשית אוקטובר על כוונתה לקצץ בתפוקת הפוספט במטרה למנוע את החמרת הנפילה במחירים, ובעקבותיה הלכו יצרניות נוספות, כמו OCP המרוקאית, GCT הטוניסאית, PCS ,Uralchem ,Phosagro ,Eurochem ו-Acron. ההיקף הכולל של קיצוץ התפוקה מסתכם עד כה ב-2.5 מיליון טונה לשנה. מוזאיק, שמחזיקה ב-15% מכושר הייצור העולמי, הודיעה לפני שבוע על נכונותה להשבית כושר ייצור של מיליון טונה פוספט.



כי"ל דשנים העסיקה 4,741 עובדים ב-2007, כולל עובדי חברת מפעלי ים המלח שעוסקים בייצור אשלג ושימשיכו לעבוד כרגיל, כך שמספר עובדיה של רותם אמפרט שייצאו לחופשה יגיע ככל הנראה ל-900.



כי"ל ציינה בדו"חות הכספיים לרבעון השלישי שהחברה מתאימה את מדיניות השיווק והייצור לתנאי השוק ושבכוונתה להתייעל בלי לפטר עובדים. כי"ל דיווחה על ירידה במחירי דשני הפוספט עקב ירידה בביקושים שנבעה מהצטברות של מלאים בצינורות ההפצה וציפיות של הלקוחות לירידה נוספת של המחירים.



הרווחיות של מגזר זה הושפעה לטובה מירידה חדה במחיר הגופרית, שהיא תשומה חשובה בייצור חומצה זרחתית ודשני פוספט, ומהתרסקות מחירי ההובלה הימית.



כי"ל ייצרה 877 אלף טונה של סלע פוספט ברבעון השלישי, בהשוואה ל-776 אלף טונה ברבעון המקביל ב-2007, ומכרה 201 אלף טונה של סלע פוספט ברבעון השלישי, בהשוואה ל-42 אלף טונה ברבעון המקביל ב-2007.



ייצור דשני הפוספט הגיע ל-422 אלף טונה ברבעון השלישי, בהשוואה ל-438 אלף טונה ברבעון המקביל ב-2007, ככל הנראה בעקבות החולשה במחירים במחצית השנייה של הרבעון השלישי, ומכירות דשני הפוספט שמרו על יציבות, ברמה של 400 אלף טונה.



כי"ל דשנים רשמה רווח תפעולי של 175 מיליון דולר במחזור של 550 מיליון דולר ברבעון השלישי, לאחר הפרשה של 40 מיליון דולר בגין ירידת ערכו של מלאי הגופרית, בהשוואה לרווח תפעולי של 42 מיליון דולר במחזור של 196 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007.



כי"ל מסרה בתגובה: "עובדי אמפרט יוצאים בכל שנה לחופשה מרוכזת בתיאום עם ההנהלה וועד העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully