וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואני מאזדה, טויוטה, סובארו, יונדאי ודייהטסו מתכננים להעלות מחירים בינואר

מאת דניאל שמיל

9.12.2008 / 6:45

זאת בעקבות החלטת רשות המסים לאפשר ליבאונים להעלות מחירים בשל השינויים בשערי המטבע שמשמשים כבסיס לעסקות היבוא. ואולם ביקושים נמוכים צפויים להקשות על העלאת המחירים



>> רשות המסים הודיעה שלשום כי קבוצות שיווי השימוש לליסינג לא ישתנו. התוצאה הצפויה של ההחלטה היא שמחירי המכוניות בישראל לא יירדו ב-2009.

למעשה, רשות המסים יצרה גם אפשרות להעלות מחירים. אם מחירי שער המטבע שלפיהם קונים היבואנים את המכוניות גבוהים מהשערים שלפיהם חושבו קבוצות הרישוי, היבואנים יכולים להעלות מחירים - לפי שיעור התחזקות המטבע הזר - אך להישאר בקבוצות שווי השימוש הנוכחיות. הנהנות העיקריות מאפשרות זו הן היבואניות הרוכשות מכוניות בין יפאני, שערכו עלה ב-37% בשלושת החודשים האחרונים, וטיפס ב-4.64% גם לעומת השער הממוצע בנובמבר - שלפיו חושבו קבוצות הרישוי בספטמבר.



בבדיקה שערך TheMarker התברר שמרבית היבואנים מתכננים להעלות את המחירים לצרכן בינואר. ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, "בוחנים בחיוב העלאות מחירים בינואר", דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, מצהירה ש"המחירון יעלה", כלמוביל מצהירה שמחירי יונדאי "צפויים לעלות" וביפנאוטו, יבואנית סובארו, מאומרים כי "סובארו נאלצת להעלות מחירים החל בינואר 2009". בטלקאר, יבואנית דייהטסו, אומרים: "נשקול להעלות את המחיר בינואר 2009".



יבואנים אחרים של מכוניות יפאניות לא קיבלו החלטה בעניין. המשווקים של הונדה, מיצובישי, סוזוקי וניסאן (הנרכשת ביורו) עדיין בוחנים את הסוגיה.



לא ברור עדיין כיצד העלאות המחירים הצפויות ישפיעו על המחירים לליסינג. מקורות בענף סבורים כי גם המחיר לליסינג יעלה, אך שיעור ההנחה יישמר, ואולם ברור כי חברות הליסינג זקוקות לאשראי ומימון מהיבואנים יותר מאשר להנחות על המחיר במזומן.



עם זאת, החודשים האחרונים הדגימו כמה מחיר המחירון שונה ממחיר הקנייה בפועל אם ליבואנים יש מלאי גדול. החודשים האחרונים כללו מבצעים הנחות והטבות ללקוח הפרטי כדי למכור את המכוניות שחברות הליסינג הפסיקו לרכוש.



אם רכישות הליסינג לא יתחדשו בינואר, יבואני הרכב יזדקקו ללקוחות הפרטיים ויתקשו להעלות מחירים. רק בסביבות מארס-אפריל, לאחר שיבואני הרכב ירוקנו את מצבורי המכוניות המאוחסנים באילת ובאשדוד, יתאזנו ההיצע והביקוש, ואז ייתכן שהמחירים יעלו לא רק במחירון, אלא גם בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully