וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי יגביל מאות עובדי בתי תוכנה ל-170 שעות עבודה בחודש

מאת שרון שפורר

9.12.2008 / 6:45

מדובר בקיצוץ של כ-15 שעות חודשיות, השקול לשני ימי עבודה. הבנק מעסיק בעיקר עובדים מהחברות מטריקס ונס




בלעדי TheMarker



>> לאחר שבנק דיסקונט דיווח באחרונה על סיום העסקתם של 650 עובדי אאוטסורסינג בתחום המיחשוב, הפועלים מתכנן להציע תוכנית פרישה מרצון נוספת לעוד מאות עובדים - כעת הגיע תורו של בנק לאומי, שמתכוון להגביל את מספר השעות החודשיות של עובדי בתי תוכנה שונים בבנק ל-170 שעות, במקום 185 שעות בממוצע, שהם עובדים כיום.



בלאומי מועסקים מאות עובדי בתי ת וכנה, בעיקר של חברות מטריקס ונס, אך גם של חברות נוספות. קיצוץ של כ-15 שעות שקול לקיצוץ של שני ימי עבודה.



הקיצוצים בשעות העבודה של עובדי האאוטסורסינג הם ככל הנראה אחד הצעדים הראשונים במסגרת ניסיון להתייעלות בבנק לנוכח המשבר הכלכלי החריף. בשבוע הבא יתכנסו מנהלי לאומי לדיון בתוכנית האסטרטגית של הבנק ל-2009. מנכ"לית הבנק, גליה מאור, כבר העבירה הנחיה למנהלי החטיבות לאתר היכן אפשר לקצץ בהוצאות.



גם שאר הבנקים צפויים לערוך בדצמבר דיונים, כך שנראה שהקיצוצים בבנקים רק בחיתוליהם.



את הרבעון השלישי של 2008 חתמו הבנקים עם ירידה של 75% ברווח המצרפי הנקי, לעומת הרבעון המקביל ב-2007 - ל-662 מיליון שקל. מגמה זו תימשך כנראה גם ברבעון הרביעי, כאשר שתי נקודות עיקריות מעיקות על הבנקים - תיק ני"ע שלהם, שחלק גדול ממנו מושקע בחו"ל, והאשראי שהעמידו למגזר העסקי - בעיקר ללווים הגדולים במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully