וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה: דו"חות 2007 יפורסמו בשבוע הבא

מאת אופיר בר-זהר

9.12.2008 / 8:16

הדו"ח לבחינת עמידת הזכייניות במחויבויותיהן ב-2007 היה אמור להתפרסם בימים אלה. לטענת היוצרים, הרשות מעכבת את פירסומו כדי שתוכל להפחית ממחויבויות הזכייניות



>> הרשות השנייה צפויה לפרסם בשבוע הבא את הדו"ח לבחינת עמידת הזכייניות במחויבויותיהן ב-2007. זאת לאחר שיאושרו על ידי יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, וחברי מועצת הרשות ביום ראשון.

הדו"ח היה אמור להתפרסם במועד מוקדם יותר, ובגזרת היוצרים נטען כי פרסום הדו"ח התעכב משום שהרשות "מכבסת" את תוצאותיו - כלומר, מפחיתה ממחויבויות הזכייניות. הזכייניות צפויות לא לעמוד במחויבויותיהן ב-2007, לאחר שלא עמדו בהן גם ב-2006.



לפי הערכות, ערוץ 10 צפוי לא לעמוד במחויבויותיו בסך של כ-20 מיליון שקל ב-2007, וזכייניות ערוץ 2 לא עמדו בסכום של 50-60 מיליון שקל. כל זכיינית אחראית לכמחצית הסכום.



בעבור ערוץ 10 מדובר בשיפור לעומת נתוני 2006, אותה סיים הערוץ עם חוסר תוכני של 32 מיליון שקל. רשת וקשת סיימו את 2006 עם חוסר של 42 מיליון שקל. ואולם לא בטוח שמבחינת זכייניות ערוץ 2 מדובר בתוצאה כוללת גרועה יותר, מאחר שהסכום שנדרש להוצאה על תוכן נובע מהכנסות הזכייניות. על כן, ייתכן שגם אם מדובר בחוסר בסכום גבוה, התוצאה טובה יותר מזו של 2006 מבחינת שיעור החוסר אל מול הכנסות הזכייניות.



ערוץ 10 מחויב בהוצאה מינימלית של 50 מיליון שקל, מאחר שהערוץ לא מגיע למינימום ההכנסות הנדרש כדי שההוצאות על תוכן ייגזרו מהכנסותיו.



ברשות השנייה כבר סיימו לעבוד על הדו"ח וביום חמישי הוא יעלה לדיון בוועדת הכספים של הרשות. ביום ראשון צפוי הדו"ח להגיע לאישורם של חברי המועצה, ואז יפורסם לכלל הציבור.



מהרשות השנייה נמסר: "בישיבת המועצה הקרובה ביום ראשון יוצג הדו"ח לחברי המועצה. אם יאושר, הוא יפורסם ביום שני בבוקר באתר הרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully