וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמה בביטוח הלאומי עשויה להגדיל הגבייה מהקיבוצים בעשרות מיליוני ש'

מאת עמירם כהן

9.12.2008 / 8:16

על פי הרפורמה הנבחנת, הגבייה בקיבוצים תהיה פרטנית ולא על בסיס חישוב של הכנסה ממוצעת. אם תיושם רפורמה דומה במס הכנסה, צפויים תשלומי הקיבוצים לגדול במאות מיליוני שקלים בשנה



>> הביטוח הלאומי יוזם רפורמה בגביית דמי הביטוח בכ-200 הקיבוצים בהם הופרטו הכנסות החברים מעבודה וממקורות אחרים. מתחשיבים שנעשו, עולה כי אילו נגזרה חבות החברים באופן פרטני בקיבוצים אלה, היתה גדלה החבות הכוללת של הקיבוצים בעשרות מיליוני שקלים בשנה.

יישום רפורמה בגביית דמי ביטוח לאומי בקיבוצים המופרטים צפויה לכלול שינויים נוספים במעמד החברים בקיבוצים המתחדשים - כמו זכאות לדמי אבטלה, הבטחת הכנסה, גמלת סיעוד ועוד - זכאויות שאין להם כיום.



שיטת הגבייה הקיימת של דמי הביטוח מבוססת על הליך "מיצוע", לפיו מחלקים את הוצאות המחייה של החברים למספר החברים ומקבלים בכך את ההכנסה החייבת בדמי ביטוח לאומי, שממנה גובים את דמי הביטוח. לדעת ראשי הביטוח הלאומי, שיטת גבייה זו אינה מייצגת את החבות האמיתית של חברי הקיבוצים המתחדשים. כל זאת, מפני שחברים בעלי הכנסות גבוהות משלמים דמי ביטוח לאומי נמוכים מאוד בשל מיצוע הכנסותיהם, עם החברים בעלי הכנסות נמוכות.



שאלה נוספת שתתעורר היא באשר ליחס הביטוח הלאומי לחברים בקיבוצים המתחדשים בתקופת הביניים, קרי מהמועד בו הקיבוץ מתנהל כקיבוץ מתחדש (הכנסות מופרטות) ועד המועד בו יקבל השינוי את אישור רשם האגודות השיתופיות. גורמים בתחום המיסוי העריכו כי אם תיושם רפורמה דומה בחבות חברי הקיבוצים המתחדשים למס הכנסה, תגדל חבות הקיבוצים למס הכנסה במיליוני שקלים בשנה.



דובר הביטוח הלאומי מסר בתגובה כי בביטוח הלאומי פועלים צוותים הדנים בהתאמת תשלומי הביטוח הלאומי ודמי הביטוח בקיבוצים למציאות החדה המתגבשת בהם. וכי בשלב זה לא סוכמו כל סיכומים ולא התקבלו כל החלטות בנושאים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully