וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כונסת נכסים של קבלן בפרויקט רמת בית הכרם: חשד שרוכשי דירות זכו בהנחות ולא דיווחו שכספם הופקד בחשבון לא מורשה

מאת רנית נחום-הלוי

9.12.2008 / 8:16

הכונסת טוענת כי בדומה לפרשת חפציבה, הקבלן עובד לוי הבטיח לרוכשים הנחות בתמורה לאי-מתן ערבויות. עוד עולה מדו"ח שהגישה לביהמ"ש כי חלק מיחידות הדיור נבנו ללא היתר



>> עשרה רוכשי דירות בפרויקט רמת בית הכרם בירושלים של חברת עובד לוי תיעוש אבן ובנייה ידעו כי כספם הופקד לחשבון שאינו החשבון המלווה. חשד זה עולה מבקשה לאישור תוכנית פעולה שהגישה אתמול רו"ח עליזה שרון, כונסת נכסי החברה, לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

"מהמידע שהגיע לידי הכונסת מתעורר חשד לכאורה לפיו חלק מהרוכשים שיתפו פעולה עם מר לוי ביודעין", נכתב במסמך הבקשה. כמו כן עולה כי הפקדת הכספים שלא בחשבון הליווי, נעשתה לבקשת מנהל החברה ובעליה, עובד לוי, וזה אף נתן הנחות וקיזוזים לרוכשים שונים בסך של 729 אלף שקלים.



כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, בבנק ירושלים שמשמש הבנק המלווה התעורר חשד, כי החברה הקבלנית "עובד לוי תיעוש אבן ובנייה" בשליטת הקבלן עובד לוי הפקידה סכום של כ-6.4 מיליון שקלים ששולמו על ידי רוכשי דירות בפרויקט ברמת בית הכרם בירושלים, בחשבון שאינו החשבון המלווה. בגין כספים אלו לא נמסרו לרוכשים ביטחונות לפי חוק מכר הדירות. ממסמך הבקשה עולה, כי מדובר בסכום של כ-7.8 מיליון שקל מכלל התשלומים שלא הועברו לחשבון הליווי.



הפרויקט ברחוב שמואל בייט פינת משה קול בשכונת רמת בית הכרם בירושלים. לחברה זכויות חכירה על שטח של 3,800 מ"ר שמתוכננות לקום בו 49 יחידות דיור בשבעה בניינים. הבנייה הגיעה כבר ל-53% אחוז ביצוע; עד היום מכרה החברה 37 דירות בפרויקט. החברה הנפיקה ערבויות לרוכשים בסך כולל של 28.3 מיליון שקל.



לבנק ירושלים נודע על הדברים, לאחר שקיבל תלונות מרוכשים על אי-קבלת ערבויות חוק מכר מהקבלן, ובעקבות בקשתו מונתה לפרויקט כונסת הנכסים.



ממסמך הבקשה שהעבירה שרון לבית המשפט עולה, כי הפרויקט לוקה גם בבעיות תכנוניות, והחברה הסתירה אותן. כמו כן, אחד הבניינים לא כלל היתר בנייה, וארבע דירות נמכרו בחוזים מותנים עם קבלת היתר.



הכונסת ביקשה מבית המשפט לאשר מספר פעולות מיידיות: מכירת יתרת הדירות בפרויקט, אישור התקשרות עם קבלן ביצוע לצורך המשך הבנייה והעסקת משרד מטרי מאירי ושות'. כיועצים משפטיים לצורכי כינוס.



לדברי שרון, "חלק מהכספים הועברו לחשבון הפרטי של היזם בפרויקט על ידי מספר רוכשים, ששילמו במזומן מבלי לקבל ערבות בנקאית. כך שאין עקבות לכסף. דבר הפוגע בפרויקט וברוכשים כולם שכן יהיה קשה להוכיח שהתשלום בעבור הדירה אכן בוצע. בחלק מהמקרים הרוכשים אף נתנו ?הלוואות' לקבלן. מהבדיקות שביצענו בפרויקט, חסרות תמורות מכעשרה רוכשים שנהגו בכספים בדרכים דומות. נבדקת גם אפשרות שהקבלן קיבל כספים בדרכים לא מקובלות, כגורמים חוץ-בנקאיים. אלו שיטות הדומות לפרשת חפציבה ונראה כי לא נלמד הלקח. הגענו להבנות עם הקבלן המבצע ואנו מקווים שהבנייה תימשך ושלא יהיה פיגור בלוחות הזמנים והדיירים שאתם אין מחלוקת משפטית יקבלו את הדירות".



מבא כוחו של הקבלן, עו"ד יוסף רכטר, לא התקבלה תגובה עד לסגירת הגיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully