וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה ישראלית תאפשר הורדה מהירה יותר של קבצים ברשת החלפת הקבצים P2P

מאת גיא גרימלנד

9.12.2008 / 8:16

מדובר בפתרון של הסטארט-אפ הישראלי אוברסי, המשתף פעולה עם BitTorrent. לחברה אין הסכם עם ספקית אינטרנט ישראלית, כך שהגולשים הישראלים עדיין לא יכולים להשתמש בשירות



>> אם אתם גולשים בתוכנת BitTorrent יכול להיות שבפעם הבאה שתורידו פרק מהסדרה "אבודים" או "נמלטים", קצב ההורדה יהיה יותר מהיר. טכנולוגיה ישראלית חדשה אמורה להקל על חייכם בעניין הזה, אך בינתיים היא לא מיושמת בישראל.

מדובר בפתרון טכנולוגי חדש של חברת הסטארט-אפ הישראלית אוברסי (Oversi), שהודיעה אתמול על שיתוף פעולה עם חברת BitTorrent. להסכם בין השתיים אין משמעות פיננסית אלא טכנולוגית, אך הוא מהווה בשורה גולשים הנוהגים להוריד קבצים ברשתות החלפת קבצים (P2P).



הפתרון הטכנולוגיה החדש שתומך ב-BitTorrent נקרא NetEnhancer. כל מה שצריך הוא להתקין את הגרסה של - BitTorrent גרסה שנמצאת כרגע בשלבי בטא ולא פתוחה לציבור הרחב.



כשהגרסה תיפתח לציבור וספקית שירות האינטרנט של הגולש (ISP) תיישם את הפתרון של אוברסי, יגלה הגולש שמשימת הורדת קבצים הופכת למהירה יותר.



לאוברסי עדיין אין הסכם עם ספקיות שירות אינטרנט ישראליות היא מבצעת בימים אלה בדיקה של השירות אצל שתי ספקית תקשורת בינלאומיות.



דוד טולוב, מנכ"ל החברה, מסביר בשיחה עם TheMarker על הטכנולוגיה. "גרסת BitTorrent שתתמוך בטכנולוגיה שלנו תאפשר קשר טוב יותר לספקית האינטרנט שלו. ראשית היא תשאל את הספקית האם הקובץ המבוקש נמצא בזכרון המטמון שלה (Cache Memory), ואם כן הקובץ יגיע לגולש הרבה יותר מהר. אם הקובץ לא נמצא ב-Cache Memory אז היא תברר אם יש גולשים אחרים המחזיקים בקובץ שגולשים אצל אותה ספקית, כך שהורדת הקובץ תגיע קודם כל מהם. אם בשני המקרים התשובה היא שלילית, אז הקובץ יגיע כרגיל מאחד המשתמשים שגולשים בעולם".



טולוב אומר שייתכן שבעתיד גם ספקיות אינטרנט ישראליות יחתמו על הסכמים עם אוברסי, לאחר שזו תעבור את שלב הבדיקה שלהן.



"כיום אתה מוריד קובץ מדיה באינטרנט, אבל לא יודע מאיפה אתה מוריד אותו". אומר טולוב, מגולש שנמצא באוסטרליה, ניו יורק או לונדון, כשיכול להיות שלשכן שלך יש את הקובץ שאתה מחפש. האלגוריתם של NetEnhancer מאפשר לתוכנת BitTorrent לתקשר עם ספקית האינטרנט ולדאוג שתקבל את הקובץ מהר יותר".



אוברסי הוקמה ב-2004 על ידי עופר ולד, ממקימי סרפרי (Surfree), ואיתן עפרון, ממייסדי קרניקס. החברה יוצאת בית הטכנולוגיה של סטייג' וואן (לאב וואן אינוביישנס).



לפי חברת המחקר ONLINE-IVC, אוברסי גייסה עד כה 9.3 מיליון דולר. בין המשקיעות בחברה: כרמל ונצ'רס, סיסקו וסטייג' וואן. חברות נוספות הפועלות כיום בתחום הן פיראפ הישראלית וCacheLogic האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully