וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וקטריקס - למנהלים ירוקים

אלעד שלו

9.12.2008 / 8:16

על הדרך



>> לאחר סחבת ביורוקרטית שנמשכה מתערוכת אוטומוטור, שנערכה באפריל השנה, החל בימים אלה השיווק של וקטריקס - קטנוע המנהלים החשמלי הראשון של היבואנית IFI. וקטריקס היא חברה אמריקאית שמעצבת באיטליה ומייצרת בפולין כלים דו ותלת גלגליים חשמליים.



הסנונית הירוקה כבר הגיעה לישראל, וניתן לומר שהיא סנונית די מוצלחת ואפילו חפה ממחלות ילדות. הביצועיים ראויים, איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד וחוויית רכיבה לא רעה. כדי לפרוק מתחים על הווקטריקס נדרש רישיון A2, עד 125 סמ"ק, וכדי שלא נפשוט את הרגל, הצליח היבואן להוריד את ביטוח החובה למדרגה של קטנועי 50 סמ"ק.

יחידת ההנעה החשמלית יושבת על הגלגל האחורי ומוזנת מארבע סוללות ניקל-מטאל-היבריד, שאותן צריך להחליף כל 80 אלף ק"מ. המנוע מפיק 21 קילוואט (כ-28 כ"ס), ועם משקל של 210 ק"ג הווקטריקס מאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות. בנסיעת המבחן ראיתי כמה קטנוענים שנשארו עם עיניים פעורות לאחר שראו את הפנס האחורי של הווקטריקס בזינוק מרמזורים.



התאוצה חלקה ונותנת תחושה דומה לאלה של קטנועי הבנזין. תאוצות הביניים קצת אטיות עד למהירות מרבית של 100 קמ"ש. עקב כאכילס הוא כמובן טווח הנסיעה בין טעינה לטעינה. היבואן מצהיר על טווח של נסיעה עירונית של עד 100 ק"מ ובין עירונית של עד 50 ק"מ בין הטעינות, כאשר שינויים במשקל, תאוצות ומהירות נסיעה משפיעים על טווח הנסיעה הסופי. ככל שהמהירות הנסיעה גדלה, טווח הנסיעה קטן, כך שלפני כל נסיעה יש לחשב את כל הגורמים.



סיבוב המצערת לאחור גורם לקטנוע להאט עד לעצירה, ובזמן הבלימה נוצרת טעינה שמגדילה את הטווח בעד 12% נוספים. כאשר מסובבים המצערת לאחור ממצב עמידה הווקטריקס משולב לנסיעה אחורית אטית, מה שעוזר מאוד בתמרוני חנייה עקב המשקל הגבוה. המחיר הוא 47 אלף שקל, לא זול לעומת קטנועי מנהלים אחרים, אבל אם מביאים בחשבון שהכלי אינו דורש טיפולים ועלות החשמל שהוא צורך זניחה, ניתן לומר שהוא גם ידידותי לסביבה וגם משתלם כלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully