וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמן אחזקות פירסמה הצעת רכש ל-19.2% מקמן קפיטל

מאת מיכאל רוכוורגר

9.12.2008 / 8:16

ההצעה משקפת פרמיה של 37% על מחיר השוק, בתמורה כוללת של 8.2 מיליון שקל



>> חברת קמן אחזקות, שבשליטת רוני אלרואי, פירסמה הצעת רכש מלאה לכ-19.2% מהון המניות של קמן קפיטל המוחזקים בידי הציבור, במחיר של 48.3 אגורות למניה - פרמיה של כ-36.5% על מחיר השוק - ובתמורה כוללת של 8.2 מיליון שקל. המועד האחרון להיענות להצעת הרכש הוא 14 בדצמבר 2008.



אם הצעת רכש תתקבל במלואה, תימחק קמן קפיטל מהמסחר ותיהפך לחברה פרטית. לקמן אחזקות, המחזיקה כיום ב-80.8% מקמן קפיטל המנוהלת על ידי עו"ד אבי אורטל, תספיק היענות של 14.2% ממחזיקי המניות בציבור כדי לכפות על בעליהם של 5% הנותרים למכור את אחזקותיהם בחברה. אם שיעור ההיענות להצעה יהיה נמוך יותר היא תתבטל, וקמן קפיטל תמשיך להיסחר ללא שינוי בשיעורי האחזקה של קמן בחברה.

אלרואי רכש את קמן קפיטל בנובמבר 2006 מידי חברת גרין הון סיכון שבשליטת חמו, יצחק תשובה, תמורת 48 מיליון שקל. לאחר מכן רכש את מניות בנק מזרחי-טפחות בחברה. ב-2007 מכרה קמן קפיטל את מרבית אחזקותיה בתחום ההשקעות בטכנולוגיה והחלה להתמקד בתחום הפיננסים.



בתחילת 2008 רכשה קמן קפיטל 50% מחברת Legacy Benefits Corporation (LBC), העוסקת בניהול ותפעול של פוליסות ביטוח בשוק המוסדי בארה"ב. LBC פודה ממוטבים שונים את פוליסות הביטוח שלהם תמורת תשלום חד-פעמי, מרכיבה תיקי פוליסות מפוזרים ומשווקת אותם למשקיעים המוסדיים. באחרונה פועלת החברה גם כמחזיקת מלאי נוסטרו של פוליסות כאלה.



קמן קפיטל סיימה את ינואר-ספטמבר 2008 עם רווח נקי של כ-4.1 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 2.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ההון העצמי של החברה הסתכם נכון לסוף ספטמבר 2008 בכ-94 מיליון שקל, בקופתה יש מזומנים והשקעות לזמן קצר בסך של כ-26 מיליון שקל.



גיורא ענבר, מנכ"ל קמן אחזקות ויו"ר קמן קפיטל, מסר: "במסגרת הנסיבות שנוצרו בשוק ההון לאור המשבר הגלובלי בשווקים הפיננסיים, מצאנו לנכון לייעל את המבנה של קמן אחזקות ולהפוך את קמן קפיטל לחברה פרטית. הדבר יאפשר לנו לחסוך בעלויות הכרוכות בהפעלת חברה ציבורית הנמצאת בשליטתנו ולפשט את מבנה הקבוצה בפני שוק ההון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully