וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי דורש מגמול 5 מיליון שקל באופן מיידי

יובל מעוז

9.12.2008 / 9:37

גמול, שבשליטת לאון רקנאטי, לא העמידה לבנק בטחונות לסילוק אשראי שקיבלה. לאומי הודיע כי פקדונות החברה מעוכבים עד לסילוק החוב

נמשכים הקשיים של חברת גמול שבשליטת ליאון רקנאטי: בנק לאומי דורש מהחברה פירעון מיידי של אשראי של כ-5 מיליון שקל, לאחר שהחברה לא העמידה לבנק בטחונות לסילוקו.

בנוסף הודיע לאומי כי דרש ממלון מיראז', חברה-בת של גמול, פירעון מיידי של חלק מהאשראי שהועמד לגמול. גמול ערבה לכל התחייבויות מלון מיראז' באילת כלפי לאומי, שהעמיד למיראז' הלוואה של כ-30 מיליון שקל. רכושה של מיראז' משועבד לבנק.

לאומי הודיע לגמול כי בכוונתו לממש את זכויותיו כלפי החברה, בין היתר בדרך של קיזוז הסכומים מפקדונות של החברה בחשבונותיה בבנק, וכי הפקדונות בחשבונות החברה מעוכבים על ידי הבנק עד לסילוק החוב.

הדרישות לצורך גביית החוב שמבצע לאומי אינם הראשונים בהם נתקלת החברה מצד בנק מממן. בנק הפועלים ביצע בסוף נובמבר "פעולות חד-צדדיות בחשבנות החברה, בהן פירעון הלוואה שהיתה לחברה בבנק נגד משיכת כספים מפקדונות החברה". לאחר פעולות אלה נותרה החברה עם יתרת חוב בחשבון של 5.7 מיליון שקל.

גמול סיימה את הרבעון השלישי של השנה בהפסד של 77.3 מיליון שקל, ומתחילת השנה צמח ההפסד ל-179.7 מיליון שקל. לדו"חות החברה הוצמדה הערת "עסק חי", כאשר לחברה התחייבויות באג"ח והלוואות לבנקים בסך כמיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully