וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני לבר-און: עליך להתפטר בצורה מיידית

9.12.2008 / 12:00

יו"ר ההסתדרות אמר בגלי צה"ל כי האגו של שר האוצר מונע סיוע למשק. בר-און: עיני משרת אינטרסים של מפלגת העבודה לקראת הבחירות

"אנו לא מתקדמים בתוכניות בגלל האגו הנפוח של רוני בר-און. הוא לא מקשיב, הוא תוקף את ראש הממשלה ושולח את פקידי האוצר להתשתלח בתקשורת". כך אמר הבוקר בראיון בגל"צ יו"ר ההסתדרות עופר עיני. "אם אתה לא מקבל את עמדת ראש הממשלה עליך להתפטר בצורה מיידית מתפקידך - זה לא מינהל תקין", הוסיף.

לדברי עיני, "שר האוצר שבוי בידי פקידיו ומתחבא מאחוריהם. הפקידים הם אלו שמנהלים את המדינה ולא נבחרי הציבור. הם אומרים במפורש שבנו את התוכנית בצורה שיוכלו למסמס אותה לאחר מכן".

"בשבוע שעבר התייעצתי עם בכירים במשק ועם אנשי כלכלה לגבי הפיטורים הצפויים, ואילו אני מוצא את עצמי מתעסק ב'איך עוקפים את האגו של שר האוצר'. אם כך, אז בוא נגיד ששר האוצר 'יצא גדול' - הוא 'גיבור ישראל'. במקום זה בואו נדבר על המשבר העתידי".

"התרעתי לפני שנה שיהיו עשרות מפוטרים, ואם לא יעשו מעשה עכשיו יהיו אלפי מפוטרים. הולכת להיות קטסטרופה. הצעתי עשרות הצעות - אני לא רוצה לעשות שביתה. לפי התוכנית שהצענו, המדינה תעמיד הלוואות לעסקים קטנים והבנקים ימנפו אותן. בעלי העסקים מצידם יתחייבו שלא לפטר עובדים אלא שיוציאו אותם לחופשה ללא תשלום. בתקופה זו הביטוח הלאומי ישלם את המשכורות. כבר הצלחנו להשיג הסכם על כך עם עם המעסיקים".

עיני הוסיף כי "צריך פה ממשלה ואין לנו אותה. אני נפגש מחר עם ראש הממשלה ומקווה לקבל ממנו פרטים מדויקים. אני מקווה שכמו שראש הממשלה ידע להתערב ברשת הביטחון, הוא יידע להתערב גם בתוכניות נוספות. כל ראשי המפלגות צריכים להתאחד ולתת פתרון ללא קשר לפוליטיקה".

בתשובה לשאלתו של רזי ברקאי אם הוא לא פועל ממניעים אישיים, השיב עיני כי לו אין אגו. "אני רוצה לפתור את בעיית המפוטרים. כולם פה במערכת בחירות ומתעסקים בפוליטיקה במקום לדאוג למסכנים. אין לי עם מי לדבר. אני מוכן להתפטר מתפקידי במפלגת העבודה אם הממשלה תביא פיתרון לעובדים. אני רוצה לטפל באותם אנשים שצריך לטפל בהם".

בר-און: "הידיים ידי עיני - אך הקול הוא קול שרגא ברוש"

שר האוצר, רוני בר און, עלה אף הוא לשידור ואמר בתגובה: "אני כבר לא מעט זמן שומע את עופר עיני נרגש, ומדבר מפוזיציה פוליטית. עיני משרת אינטרסים של מפלגת העבודה. בשבוע שעבר לקח את ברוורמן כבן ערובה, ומנע ממנו להעביר תוכנית בשדה הריאלי והפיננסי, תוכנית שהייתה מזרימה מיליארדי שקלים למשק. הוא עשה זאת מטעמי בחירות נטו. הוא איש פוליטי. עיני הוא האיש הכי חזק במפלגת העבודה".

בר-און הוסיף: "לא מן הנמנע שהוא מנסה להכניס טריז ביני לבין ראש הממשלה. הוא דורש דרישות עבור ציבור שהוא לא מייצג אותו. עיני נסע שבועיים לתאילנד, חזר לארץ, ישב חמש דקות עם הממונה עם התקציבים, והכריז על סכסוך עבודה במשק. הידיים הן ידי עיני - אך הקול הוא קול שרגא ברוש".

אתמול אמר בר-און כי שרגא ברוש הוא בובה של נתניהו, ומומחה בלייצר פאניקה, שכל מטרתה לתמוך בקמפיין הבחירות של נתניהו, גם על חשבון התעשיינים וכלכלת ישראל: "שרגא ברוש הוא בובה של נתניהו"

"אצל עופר עיני ושרגא ברוש המיליארדים רצים בפה - ואילו המדינה נמצאת במצב שבו אין תקציב. אני רואה את הנתונים - הציבור הרבה יותר שקול ומאוזן. אני מקבל עצות מאנשים שמבינים בכלכלה ולא מתעסקים בפוליטיקה.

"ראש הממשלה לא מנטרל אותי - זכותו לחשוב אחרת ממה ששר האוצר חושב. הסיכום על רשת הביטחון הוא של כולם ביחד. אנו חלוקים רק על מועד ההפעלה של הרשת - כרגע טרם הגיעה העת להשיק את התוכנית, אנו רוצים לראות איך השוק יגיב לתוכנית.

"אני לא זוכר שעיני כתב את הקוד האתי או ההתנהגותי של הפוליטיקה. עיני רוצה לראות שר אוצר אחר שייבהל ממנו, ייכנע לדרישות שלו, ויאבד את קור הרוח מול ההתלהמות שלו. מצער אותי שעופר איבד את העשתונות - הטענות בעניין האגו הן מופרכות. אני עומד בפני פריימריז ובחירות. אם הייתי רוצה להתנהל בצורה הזו אז יכולתי להיות פופוליסט. המקום היחיד שאליו אני מסתכל זה המשק הישראלי. לא אחזיר את המשק 20 שנה אחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully