וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: הכנסת מבזבזת זמן יקר

נגיד בנק ישראל מתריע כי עיכוב היישום של הצעדים שגיבש האוצר יגבה מהמשק מחיר כבד. "המשבר הפיננסי מתרחש ואינו ממתין לנו"

"יש לבצע את חבילת הצעדים שגיבש משרד האוצר יחד עם הרשות לניירות ערך ובשיתוף בנק ישראל. צעדים אלה עשויים לסייע למשק לעבור את תקופת המשבר במצב טוב יותר". כך אמר היום נגיד בנק ישראל סטנלי פישר בוועידה השנתית של איגוד החברות הציבוריות. פישר הוסיף כי יש צורך דחוף במיוחד להגדיל את מצאי האשראי הבנקאי והחוץ-בנקאי למגזר העסקי, ובכלל זה לעסקים קטנים ובינוניים.

"אתמול קיבל ראש הממשלה החלטה לתמוך בהצעת צוותי עבודה של האוצר, בנק ישראל ומשרד ראש הממשלה, לגבי רשת ביטחון לחוסכים הקרובים לגיל פרישה. בנק ישראל תומך בהצעה זאת, וגם בפריסה מיידית של הרשת.

"אבל אנחנו רואים ברשת הביטחון פתרון זמני לעת הזו. חשוב להתחיל לחשוב על שינויים במבנה מערכת הפנסיה כך שלא יהיה מצב שהחוסכים בפנסיה צוברת, לעומת החוסכים בפנסיה תקציבית, עלולים להפסיד קרוב לגיל פרישה חלק ניכר מהפנסיה שצברו. לכן חשוב שמערכת הפנסיה תהיה בנויה כך שהחוסכים יוכלו לקבל, בבוא העת, קצבה סבירה לשארית חייהם.

"לצערי הרב, הצעדים האחרים שגובשו ע"י האוצר - אף שכבר אושרו ע"י ראש הממשלה - לא מתקדמים מול הכנסת ולא יוצאים לפועל. זהו בזבוז של זמן יקר שיכולנו לנצל לטובת המשק. במיוחד לגבי הצעדים המתייחסים לצד הפיננסי. עיכוב נוסף בביצוע הצעדים הללו עלול לשחוק את ההישגים של המשק בשנים האחרונות ואת היכולת שלנו להתגבר בהצלחה על האתגרים שלפנינו.

"לכן אין זה הזמן לדחות את המועד לקבלת החלטות. המשבר הפיננסי מתרחש ואינו ממתין לנו. הצעדים גובשו וכל מה שנותר הוא להתחיל במשימה הלא פשוטה של קבלת החלטות וביצוע. חשוב שבתקופה זו של בחירות נמשיך להיות ממוקדים ונפעל מתוך ראייה לטווח הבינוני והארוך. אם לא נעשה זאת, נשלם מחיר כבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully