וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיכוב באישור תוכניות האוצר – טעות חמורה"

ציפי לבני בוועידת כלכליסט לחיסכון פנסיוני: הממשלה נקטה במהלך חד צדדי, כשחשפה את כספי הפנסיה לסיכון - כעת עליה לדאוג לרשת בטחון


"המשבר הכלכלי הזה, על הקושי שבו, יכול להפוך בהנהגה נכונה להזדמנות לעשות בישראל, פעם אחת ולתמיד, את אותם השינויים שאנחנו מבינים שצריך לעשות ושלא נעשו", כך אמרה יו"ר קדימה ציפי לבני, בנאומה בועידה לחיסכון פנסיוני של כלכליסט. "אני מתכוונת לנצל את המשבר ולעשות את השינויים ששנים רצינו לעשות והיום הם הכרחיים להצלחתנו והם אפשריים".

לדברי לבני, "אנחנו מחויבים לעשות 3 דברים: האחד, לתת מענה מיידי לבעיות שאנחנו כבר מזהים, השני, להיערך לבעיות צפויות לעתיד הקרוב כתוצאה מהמשבר והשלישי, להכין מדיניות כלכלית ארוכת טווח, שלוקחת בחשבון את קריסת האידיאולוגיות הכלכליות, ששלטו בשנים האחרונות בממשלות ישראל".

"צריך כאן מדיניות ארוכת טווח, שתשפיע על תנאי הבסיס של הכלכלה והחברה הישראלית. מדיניות זו מיועדת לעיצובו של המשק הישראלי כמשק מודרני חדשני ותחרותי, המושתת על חברה בריאה ומפותחת, שבצד הצמיחה הכלכלית, פועלת לצמצום הפערים הכלכליים בתוכה ובפרט לצמצום תופעות העוני".

לבני התייחסה בנאומה לתוכניות החילוץ של האוצר, "ברמה המיידית – נמצאות היום לפתחה של ועדת הכספים. 2 תוכניות: האחת, מטפלת במשבר הריאלי, ובעיקרה השקעה בתשתיות, טיפול בעסקים קטנים ובשוק העבודה. השנייה, מטפלת במשבר הפיננסי ועיקרה הרחבת הצע האשראי והסדר יצירתי ביחס לאג"חים ומאתמול התוכנית כוללת גם רשת ביטחון לקבוצה מסוימת. העיכובים באישור התוכניות בגלל היעדר רשת הביטחון, ואני תומכת ברשת ביטחון , היו שגיאה חמורה".

"אין מחלוקת שהתוכניות נותנות חמצן מיידי. הן נדרשות למשק להתנעת פעילות כלכלית מול האטה. כל עיכוב מיותר ומזיק".

"עקרונית אני מאמינה שלממשלה אחריות להגנה על כספי החוסכים שבעקבות החלטת הממשלה דאז, ערך החיסכון שלהם מאז 2004 ירד מתחת לרמה שהייתה מתקבלת, אילו כספם היה מושקע בהשקעות חסרות סיכון. הממשלה דאז נקטה במהלך חד צדדי, ללא קביעת כללים מחייבים. היא העמידה את הכספים ברמת הסיכון שאופיינית לתחומים אחרים ולא לתחום הפנסיוני".

"מאחר והמושג רשת בטחון לקוח מעולם הקרקס, ההשוואה כאן מתבקשת. אכן מדובר כאן בלוליינות ולקיחת סיכון גבוה, מבלי שהושמה רשת ביטחון או רגולציה מתאימה, ולא וידאו שהציבור שבמקרה זה איננו רק צופה מהצד, מוכן לסכן את כספו גם מול הפיתוי בתשואה. מעבר לתוכנית המידית נדרש מימוש לקחי העבר דרך רגולציה, שלא נעשתה בעבר, והיום משלמים את מחיר האידיאולוגיה ללא גבולות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully