וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: שבוע המסחר הסתיים בירידות שערים

יעל פולק

11.12.2008 / 18:12

ת"א 25 איבד 1.8%. בשבוע האחרון התחזק ת"א 25 ב-9.6%. מדד הבנקים הוסיף 18% בשבוע האחרון

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב הסתיים במגמה שלילית, והמסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בירידות שערים קלות. ת"א 25 נחלש ב-1.8% לרמה של 698.94 נקודות, בשבוע האחרון עלה המדד ב-9.6%. מדד תל אביב 100 ירד ב-1.9% לרמה של 615.24 נקודות, בשבוע האחרון עלה המדד ב-9%. מחזור המסחר הסתכם היום בכ-1.5 מיליארד שקל.

"השווקים נמצאים עכשיו במצב של המתנה עד לבחירות בארץ. גם בארה"ב המשקיעים ממתינים לכניסתו של הנשיא הנבחר, ברק אובמה לתפקיד. ברקע, השוק מגיב באופן ספציפי לדיווחים ולתוצאות הכספיות שמציגה כל חברה". כך אמר הבוקר דוד רוקח, מנהל מרכז עסקאות בכלל פיננסים.

"העליות בתקופה האחרונה הן תיקון כלפי מעלה לירידות החדות שחווינו מוקדם יותר. המשקיעים מתנהלים עדיין בזהירות תוך הבנה שבמקום שבו נמצא הפחד נמצא גם הכסף. השינוי התפיסתי הוא בחינה מיקרוסקופית של כל חברה. לא רק לגבי הרצונות שלה, אלא גם לגבי היכולת הממשית להצליח לעבור את המשבר, ובמקרים של איגרות חוב, להחזיר את הכסף".

רוקח מוסיף כי "לשוק מתחילות לזרום סקירות של חברות שמסבירות איך יעמדו בהחזרי החובות שלהן. אתמול, אחרי הסקירה של דלק נדל"ן, שהראתה נכונות ותוכניות קונקרטיות להחזרת הכסף למשקיעים, ראינו עלייה במניה ובאיגרות החוב של החברה. המשקיעים עברו להתנהלות מאוד ספציפית, שמונעת פחות ממגמה גורפת".

במסגרת יישום תוכנית ההאצה, פנה משרד האוצר לבנקים לצורך קבלת הצעות להרחבת הקרן למתן סיוע לעסקים קטנים. כיום, יש בקרן 200 מיליון שקל, משרד האוצר יוסיף עוד 40 מיליון שקל והבנקים יוסיפו עוד 200 מיליו שקל, כך שבסך הכל יהיו בקרן 440 מיליון שקל.

דיסקונט השקעות (-0.63% , 3329.0) הודיעה היום על מכירה של 3% מסלקום (-4.19% , 8767.0) לדויטשה בנק. החברה צפויה לרשום רווח של 158 מיליון שקל כתוצאה מהעסקה.

חברת הדירוג מעלות S&P הכניסה את דירוג האג"ח של מכתשים אגן (2.4% , 1536.0), מסדרות ב'-ד', ל"תהליך בחינה מחדש עם השלכות שליליות". חברת הדירוג מסבירה את המהלך בעקבות ירידה בנזילות החברה, הנובעת מרכישה עצמית של מניות וחלוקת דיווידנד אגרסיווית יותר מבעבר.

כבר למעלה משנתיים מתכננים באלוני חץ (-5.35% , 423.0), שבשליטת נתן חץ להיכנס להודו. באפריל האחרון כבר נרשמה התקדמות אבל היום הודיעה החברה על ביטול עסקה שכזו. חברת הנדל"ן ביטל את ההסכם אליו הגיע עם קרן השקעות אמריקאית לרכישת 40% מממגרש בו היא מחזיקה בעיר בפונה. מדובר במגרש בשטח של 500 דונם, שאלוני היתה אמורה לשלם תמורת חלקה 23.5 מיליון דולר.

לאחר שהודיעו בדירקט קפיטל כי לא יוכלו לעמוד בהחזר איגרות החוב של החברה, מודיעה היום החברה על הצעה למחזיקי איגרות החוב מכל הסדרות. דיירקט קפיטל מציעה לבעלי איגרות החוב שלה (כלומר לנושים של החברה) לוותר על זכותם לקבל מהחברה 120 מיליון שקל ובמקום זאת לקבל 55% ממניות החברה. בכך בעצם יהפכו הנושים לשותפיהם ודירקט לא תצטרך לשלם להם ריבית על ההלוואה ואת קרן ההלוואה. המשמעות היא שבעלי השליטה בחברה ידוללו.

בית השקעות גילאון (-1.32% , 22.5), שבשליטת ירון ייני, מפסיק את פעילות המסחר היומי ומפטר את כל עובדי החברה. החברה הודיעה אתמול כי פעילות המסחר היומי תיפסק, והחברה תמשיך לנהל רק את תיק הנוסטרו שלה, בליווי חברת ייעוץ. נכון לסוף הרבעון השלישי, לחברה היו התחייבויות לבעלי האג"ח של כ-60 מיליון שקל ואשראי מבנקים ובתי השקעות של כ-45.4 מיליון שקל.

סוחר המעו"ף, אלי ארוך, פנה בימים האחרונים באמצעות עורכת דינו, פנינת ינאי, לאחד ממבטחי המשנה של חברת כלל פיננסים (-1.59% , 160.5) במטרה להגיע להסדר מול כלל. ארוך צפוי לקבל מכלל כ-9 מיליון שקל לאחר שבמארס 2006 פסק הבורר יעקב מלץ (ז"ל) סכום של 95 מיליון שקל לטובתו.

דלק נדל"ן (-4.99% , 495.0), זרוע הנדל"ן של קבוצת דלק, פירסמה אתמול את רשימת 6 הנכסים שאותם היא מתכוונת למכור לצורך החזרת החוב לבעלי איגרות החוב. מדובר בנכסים שבמידה שיימכרו לפי המחירים בהם נוקבת החברה, יכניסו לדלק נדל"ן סכום ברוטו של מיליארד שקלים. בתגובה, מזנקות האיגרות בעד 20%. עם זאת, האיגרות עדיין מציעות תשואות של 75%-35%, המשקפות את חוסר האמון של המשקיעים ביכולת החברה לפרוע את חובותיה.

כלכלית ירושלים (-5.73% , 780.3) של אליעזר פישמן הודיעה אתמול כי ביצעה רכישה של איגרות חוב של החברה בהיקף של 36.5 מיליון שקל. איגרות החוב שרכשה החברה הן בהיקף של 85.3 מיליון שקל ערך נקוב. לפי הערכה תרשום החברה רווח הון של 50 מיליון שקל על הרכישות, כשהריבית שנחסכת מהחברה היא כ-10 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully