וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החברות הציבוריות יציגו הרעה גם ברבעון הבא"

יעל פולק

12.12.2008 / 11:30

לפי הערכות הבנקים, חברות ציבוריות יפרסמו נתונים שליליים כתוצאה מההאטה במשק. "עוצמת הפחד בשווקים תשפיע על השוק המקומי"

בבנק הפועלים מעריכים הבוקר (שישי) כי חלק משמעותי מהחברות הציבוריות יציגו גם ברבעון הרביעי הרעה בתוצאותיהן. ברמת המאקרו, מעריכים בפועלים כי בתקופה הקרובה יתפרסמו נתונים שליליים נוספים שיצביעו על האטה בקצב צמיחת המשק המקומי. בפועלים ממשיכים להמליץ על אחזקה של רכיב מנייתי נמוך בתיקי ההשקעות - וגם זאת רק למשקיעים לטווח הארוך, אשר מסוגלים לסבול תנודתיות חריפה, גם בטווח של חודשים רבים. בפועלים מציינים כי בחודשיים האחרונים חלה עלייה ניכרת בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף, אשר הופכת את עלות הביטוח של הרכיב המנייתי באמצעותן ליקרה מאוד.

ביחידת המחקר של בנק לאומי מסבירים כי השבוע בלטו בעליות שערים חדות מניות הבנקים והכימיקלים. אלו הראשונות נהנו, בין היתר, מתוכניות האוצר הכוללות בתוכן ערבויות לבנקים ומתן בטוחות להלוואות שייתנו האחרונים ללא התערבות בשיקוליהם לגבי מתן האשראי. מניות הכימיקלים זינקו על רקע עליות במקבילותיהן מעבר לים, אם כי בעוצמה פחותה. העליות הושפעו הן מעלייה במחירי הסחורות בצד הביקוש, והן מהודעות חברות הענף ברחבי העולם על החלטתן לצמצם את היקפי ייצור האשלג, דבר המשפיע על צד ההיצע. עם זאת, להערכתנו, הגורם המרכזי לעליות החדות בשני הסקטורים טמון ברמות המחירים הנמוכות היסטורית בהן נסחרות לאחרונה מניות אלו, כפי שבאות לידי ביטוי ברמות המכפילים שלהן. כך, כיום נסחרים הבנקים לפי מכפיל הון ממוצע של כ- 0.6 בלבד לעומת ממוצע בעשר השנים האחרונות של כ- 1.1. ככל הנראה, המשקיעים מצאו כי מחירים אלה משקפים פסימיות יתר לגבי הפעילות העתידית של חברות בשני הענפים גם בהילקח בחשבון השפעות המשבר. בלאומי מסבירים כי עוצמת הפחד בשווקים תשפיע על התנהגות השוק המקומי וכי התנדותיות הרבה בשווקים צפויה להימשך.

ביום שני בשבוע הבא יעודכנו מדדי המניות בבורסה המקומית. נכון להיום במדד המעו"ף צפויים השינויים הבאים: אל המדד צפויות להיכנס מגדל ביטוח, שבשל שיעור נמוך של אחזקות הציבור נסחרת כיום במדד היתר. הפחתת תנאי זה לצד שווי השוק הגבוה שלה מחזירים אותה אל המעו"ף. כמו כן ייכנסו מניות שופרסל והראל השקעות. צפויות לצאת מהמדד המניות וריפון, דלק רכב וקבוצת דלק.

בשוק הסולידי ממליצים בפועלים להתמקד בשחרים במח"מ של עד 4.5 שנים ובאפיקים צמודים בינוניים (בעקבות ציפיות אינפלציה נמוכות המשתקפות באפיק זה). בפועלים ממליצים על אחזקה נמוכה של גילונים, ולא ממליצים להחזיק במק"מ, בצמודים קצרים ובצמודים ארוכים.

בבנק לאומי מעריכים כי לנוכח החרפת משבר הנזילות בעולם ובשל ההאטה הצפויה בצמיחה המקומית העלולים לפגוע בפעילות הסקטור העסקי, יש לתת כיום עדיפות להשקעה באיגרות החוב הממשלתיות על פני אלו הקונצרניות.

בלאומי מציינים כי על אף שכיום עומדות הציפיות האינפלציוניות הקצרות הנגזרות משוק ההון ברמה הנמוכה מזו הצפויה להערכתנו בפועל ובשל הצפי למספר מדדים קרובים שליליים, למשקיעים המחפשים השקעה לצרכי עשיית רווחי הון עדיין קיימת עדיפות מה לאפיק השקלי על פני זה הצמוד, אם כי זו אינה מובהקת. באפיק השקלי מציעים בלאומי לשמור על מח"מ בינוני-ארוך, ובאפיק הצמוד ממליצים להתמקד באיגרות חוב בעלות טווח בינוני. לגבי אג"ח קונצרני אומרים בלאומי כי השקעה זו אינה מתאימה כיום ללקוחות סולידיים וללקוחות שיידרשו לכספם בטווח הקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully