וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

12.12.2008 / 19:00

בעקבות הצהרת הבית הלבן כי נשקל סיוע ליצרניות הרכב, עבר המסחר למגמה מעורבת. דאו ג’ונס יורד ב-0.9% ונאסד"ק עולה ב-0.4%

מתמתנות ירידות השערים בוול סטריט. בפתיחת המסחר, דחייתה של התוכנית לחילוץ יצרניות הרכב בארה"ב שלחה את שוקי המניות למגמה שלילית. עם זאת, הצהרתו של הנשיא בוש כי מימון המשך פעילותן של יצרנית הרכב עשוי להתקבל מתוכנית הסיוע למגזר הפיננסי ותמיכת משרד האוצר במדיניות זו, ממתנות את הירידות והשווקים מתנהלים במגמה מעורבת.

דאו ג’ונס יורד ב-0.9% לרמה של 8,491 נקודות, נאסד"ק מוסיף 0.4% לרמה של 1,513 נקודות ומדד S&P 500 מאבד 0.8% לרמה של 866 נקודות. בשוק הסולידי נרשמות ירידות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עולה ב-0.094% לרמה של 2.742%.

הסנאט האמריקאי דחה את תוכנית החילוץ לתעשיית המכוניות בארה"ב בשווי 14 מיליארד דולר. בכך הביא לסיומו הסנאט את המאמצים הנוכחיים לסייע ליצרניות המכוניות ג'נרל מוטורס (GM), קרייזלר ופורד - אשר עלולות להישאר ללא כסף למימון פעילויותיהן בשנה הבאה.

"אני חושש ממה שיקרה ביום שישי בוול סטריט", אמר הארי ריד, מנהיג מפלגת הדמוקרטים בקונגרס האמריקאי, לאחר ההצבעה בוושינגטון, והוסיף: "זה לא הולך להיות מראה יפה". ריד אמר כי מיליוני אמריקאים, "לא רק יצרניות המכוניות - אלא גם סוכני מכוניות, אנשים העובדים במוסכים ועובדים נוספים - יושפעו מההחלטה". "זה הולך להיות חג מולד מאוד מאוד עצוב עבור אנשים רבים כתוצאה ממה שקרה בסנאט", סיכם ריד. על רקע דחיית התוכנית מאבדות מניותיהן של ג'נרל מוטורס ופורד 11% ו-3% בהתאמה

בעקבות דחיית התוכנית אמר נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כי הוא שוקל לנצל חלק מכספי תוכנית החירום הפיננסית (TARP) בסך 700 מיליארד דולר לחילוץ מגזר הרכב. משרד האוצר האמריקאי אימץ את דבריו של בוש והודיע כי יסכים לספק מימון לשלוש יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב - ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר.

המכירות הקמעוניות בארה"ב ירדו ב-7.4%

בזירת המקרו: המכירות הקמעוניות בארה"ב ירדו ב-7.4% בחודש נובמבר לעומת החודש המקביל ב-2007, בהובלת הצניחה במחירי האנרגיה ומכירות המכוניות. לעומת חודש אוקטובר ירדו המכירות הקמעוניות ב-1.8% - הירידה החודשית החמישית ברציפות. מדד המחירים ליצרן בארה"ב ירד ב-2.2% בנובמבר לעומת אוקטובר.

נתוני מדד בטחון הצרכנים לדצמבר צפויים להתפרסם לאחר פתיחת המסחר. על פי הערכות אנליסטים, יצביעו הנתונים על ירידה נוספת במדד. על רקע דחיית תוכנית ההצלה מאבד הנפט 8.4% מערכו ונסחר במחיר של 43.93 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו-יורק.

על רקע המשבר העולמי ורכישת בנק ההשקעות מריל לינץ' הודיע בנק אוף אמריקה כי יקצץ 30-35 אלף משרות בחברה במהלך שלוש השנים הקרובות. בכך יקצץ בנק אוף אמריקה 11.4% מכוח האדם בחברה המשולבת, ויחסוך כ-7 מיליארד דולר בשנה. הבנק דיווח כי הקיצוצים ישפיעו גם על עובדי בנק אוף אמריקה וגם על עובדי מריל לינץ', בכל המחלקות. הבנק יחליט על המספר הסופי של העובדים שיפוטרו עד לתחילת שנת 2009.

ברנרד מאדוף, יו"ר נאסד"ק לשעבר, נעצר והואשם בהונאה המכונה "הונאת פונזי" בשווי 50 מיליארד דולר - במקרה שעשוי להיות אחת מפרשות ההונאה הגדולות בעולם. הונאת פונזי היא הונאת ממון שבה מובטח למשקיעים החזר השקעה גבוה במיוחד בפרק זמן קצר. למעשה, כספי החזר ההשקעה משולמים מכספם של המשקיעים העתידיים ואינם אלא החזר חלקי של הקרן. הונאה זו נקראה על שם צ'ארלס פונזי, איטלקי שהיגר לארצות הברית, והיה הראשון לגרוף רווחים גדולים מהונאה זו.

על רקע דחיית תוכנית ההצלה לתעשיית הרכב הודיעה קרייזלר, יצרנית המכוניות האמריקאית, כי החברה נמצאת קרוב לרמת המינימום של הכספים אותם היא צריכה כדי להמשיך פעילויותיה והיא תתקשה לשלם התחייבויותיה הכספיות עם תחילת השנה הבאה. קרייזלר דיווחה כי המזומנים של החברה ירדו ל-2.5 מיליארד דולר עד ל-31 בדצמבר - כמות המינימום הדרושה כדי לשלם משכורות, לשלם לספקים ולהמשיך את פעילות החברה.

דירקטוריון של ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, דחה את האפשרות לשקול פשיטת רגל בהסכמה. זאת לאחר שהחברה שכרה יועצים חיצוניים כדי לשקול אפשרות כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully