וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: נעביר תקציב ליצרניות הרכב

12.12.2008 / 18:01

עקב הדחייה בסנאט של תכנית החילוץ ליצרניות הרכב, הודיע הבית הלבן כי נשקלת אפשרות להעביר להן כספים מתכנית הסיוע למשק

הבית הלבן פרסם היום (שישי) הצהרה לפיה נשקלת אפשרות של העברת תקציב מהתכנית לחילוץ המשק האמריקאי, בשווי 700 מיליארד דולרים, להצלת יצרניות הרכב האמריקאיות. "בהתחשב בהאטה בכלכלה האמריקאית אנו נשקול אופציות נוספות, כולל שימוש בכספי תכנית החילוץ, כדי למנוע מחברות הרכב לקרוס", מסרה דוברת הבית הלבן דנה פרינו בהצהרה.

לדבריה, "במצב כלכלי נורמאלי היינו מעדיפים שהשווקים יקבעו את גורל תעשיית הרכב, אולם במצב הנוכחי, קריסה של תעשייה זו תפגע באופן קשה בכלכלה האמריקאית. זה יהיה חסר אחריות אם נחליש את הכלכלה ונגרום לחוסר יציבות כלכלית בתקופה זו". פרינו הוסיפה, כי בעקבות הדחייה בסנאט של תכנית החילוץ ליצרניות הרכב נשקלה אפשרות זו. "הקונגרס אמר אמש את דברו ולכן עלינו לבחון אילו אופציות נוספות יש ברשותנו על מנת להציל את את תעשיית הרכב", אמרה.

השיחות בסנאט האמריקאי בנוגע לתוכנית הסיוע ליצרניות הרכב התפוצצו מוקדם יותר היום, לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע לפשרה. "יש הבדלים גדולים מדי בכדי להגיע להסכם", אמר מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט הארי ריד, שלא הסתיר את אכזבתו מכשלון המגעים.

תוכנית הסיוע, שהוצעה על ידי הדמוקרטים, הייתה אמורה לכלול סיוע בהיקף של 14 מיליארד דולר ליצרניות הרכב הגדולות, ובכך אולי להצילן מפשיטת רגל. "חג המולד מתקרב, וזה הולך להיות חג מולד רע מאוד בשביל הרבה אנשים", הוסיף ריד. בורסות אסיה הגיבו על התפוצצות השיחות בירידות שערים חדות. מדד הניקיי איבד הבוקר מערכו כ-6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully