וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפלאפון משלמים פחות - ונשארים יותר

אמיתי זיו

14.12.2008 / 13:17

רק 2% מלקוחות החברה נטשו אותה ברבעון השלישי, בהשוואה ל-4.4% בסלקום ו-3.9% בפרטנר. עם זאת, ההכנסה ללקוח היא הנמוכה ביותר

חברת פלאפון נהנית משיעורי הנטישה הנוכים ביותר מבין חברות הסלולר הישראליות. כך עולה מנתונים שהגיעו לידי TheMarker. ברבעון השלישי של 2008 נטשו את פלאפון רק 2% מלקוחותיה, זאת בהשוואה ל-4.4% מלקוחות סלקום ול-3.9% מלקוחות פרטנר.

לפני שנה, טרם כניסת תוכנית הניידות לתוקפה (המאפשרת ללקוחות לעבור בין חברות), המצב היה הפוך: את הרבעון השלישי של 2007 סיימה פלאפון עם 4% נטישה, לעומת 3.6% בסלקום ו-3.3% בפרטנר.

מנגד, פלאפון סובלת מתמהיל הלקוחות החלש ביותר מבין החברות בשוק, באופן בולט. את תמהיל הלקוחות נהוג לבחון באמצעות הכנסה חודשית ממוצעת ללקוח. הנתון בפלאפון ברבעון עמד על 129 שקל, בהשוואה ל-154 שקל בסלקום ו-166 שקל בפרטנר.

אחוזי הנטישה הנמוכים מחד וההכנסה הנמוכה ללקוח מאידך, יכולים גם להצביע על כך שפלאפון מחזיקה הרבה חוזים מוסדיים גדולים, דוגמת זה של החשב הכללי באוצר. מדובר בלקוחות שנהנים מחוזים טובים ולכן ההכנסה החודשית שלהם לפלאפון נמוכה, ומצד שני אינם יכולים לנטוש את החברה. עובדי המדינה למשל, 50 אלף במספר, הם לקוחות פלאפון, ונהנים ממחיר של 7 אגורות לדקה בלבד. מן הסתם מדובר בלקוחות שלא ינטשו את פלאפון.

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully