וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לצרכנות: עמלות הבנקים התייקרו ב-36%

טל לוי

14.12.2008 / 14:02

לפי סקר שערכה המועצה, 62% מלקוחות הבנקים משלמים כיום יותר על שירותים בנקאיים. הסיבה: ייקור העמלות הבסיסיות בחשבון העו"ש

העמלות שמשלמים 62% מלקוחות הבנקים התייקרו ב-36%, בעוד עבור 38% מהלקוחות הוזלו העמלות בשיעור ממוצע של 42%. כך עולה מסקר שערכה המועצה לצרכנות בשיתוף מכון גאוקרטוגרפיה.

בגיאוקרטוגרפיה מסבירים כי הסיבה העיקרית לעלייה היא ייקור העמלות הבסיסיות הישירות בחשבון העו"ש, (משיכת מזומן, חיוב בגין תשלום בצ'ק והרשאה לחיוב בחשבון, הפקדת צ'ק, מזומן ומשכורת), ב-45% בממוצע. מנגד, העברת כסף מבנק לבנק הוזלה משמעותית (מ-4.2 שקלים ל-6.16 שקלים) וזה הגורם שתרם יותר מכל להוזלת סל העמלות בקרב 38% מהאוכלוסיה.

במועצה לצרכנות אמרו כי "הממצאים המעידים על התייקרות ברורה של העמלות לרוב המכריע של הציבור בעקבות הרפורמה שהנהיג בנק ישראל". עוד מדגישים שם כי "התייקרות זו באה על אף ש-40% מהציבור בממוצע שינה את הרגלי צריכת השירותים הבנקאיים, כדי לחסוך בעלויות, כפי שעולה מממצאי הסקר".

מנכ"ל המועצה אהוד פלג אמר כי למרות טענותיו של המפקח על הבנקים, לפיהן העמלות הוזלו, בדיקות המועצה בחודשים האחרונים העלו כי העמלות לרוב משקי הבית התייקרו. בעקבות זאת קראה המועצה לחקיקה ציבורית לביטול עמלות העו"ש, מהלך שבמסגרתו למעלה מ-300 אלף אזרחים שלחו מכתב למפקח על הבנקים בדרישה לאמץ את ההצעה ולבטלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully