וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: תוכנית האוצר לא תמנע פיטורים המוניים

יו"ר ההסתדרות אמר כי תוכנית ההאצה שתובא מחר לאישור ועדת הכספים אינה מספיקה וקרא לראש הממשלה להתערב גם בנושא זה

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר היום כי הוא מברך את ראש הממשלה ואת שריה על ההחלטה ליישם את רשת הביטחון לחיסכון הפנסיוני באופן מיידי. "אני שמח שעמדת ראש הממשלה התקבלה ולא עמדת משרד האוצר. המודל אינו אידיאלי, ואולם הוא עדיף מהמצב שהיה עד עתה, בו לא היתה כל הגנה ממשית".

עם זאת הוסיף עיני כי תוכנית החירום של משרד האוצר שתובא מחר לדיון בוועדת הכספים, על-אף שהיא כוללת את רשת הביטחון, אינה מספיקה למאבק בפיטורים. "באופן עקרוני יש להעביר מחר את התוכנית כדי לא לעכב את מתן זריקת העידוד למשק. עם זאת, התוכנית מאוד מוגבלת ונותנת סיוע בהיקף מצומצם למקומות העבודה. כמו כן אין בה קשר בין הסיוע למעסיקים לבין מניעת פיטורי העובדים".

עיני אמר כי ההסתדרות והמעסיקים הציעו לאוצר מודל שיש בו פוטנציאל לצמצום תופעת הפיטורים. "ההסתדרות והמעסיקים מסכימים שהסיוע צריך להיות הרבה יותר גדול מ-240 מיליון השקלים שמציע האוצר בצורת קרן למתן הלוואות. יש לזכור שגם הסכום הזה לא יינתן באופן מיידי, אלא לאחר הליך ביורוקרטי של מכרז בין הבנקים שייקח הרבה זמן. כמו כן, האוצר מבקש ממי שמקבל סיוע בטחונות גדולים מדי כך שלמעסיקים רבים לא ישתלם להיעזר במדינה".

עיני אומר כי בינתיים האוצר אינו מקיים מו"מ עם ההסתדרות והמעסיקים בקשר לעניין זה. "בפגישה שקיימתי בשבוע שעבר עם רה"מ הוא הביע נכונות להיכנס לעובי הקורה גם בנושא הפיטורים, בדיוק כפי שעשה בנושא רשת הביטחון. אני מקווה שזה יקרה במהרה כי אין לנו עוד זמן לחכות. ככל שיימצא פתרון באופן מהיר יותר כך ניתן יהיה לצמצם את התופעה בצורה אפקטיבית יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully