וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל ופניקס חשופות להונאת מאדוף

שרון שפורר ויורם גביזון

14.12.2008 / 20:38

חשש כי הראל חשופה למאדוף ב-40 מיליון ש'. הפניקס בעשרות מיליוני שקלים וכלל ב-10 מיליון ש'. הטכניון מופסד ב-25 מיליון שקל

בין הנפגעים מהונאת הענק של הונאת הענק במאדוף - חברות ביטוח ישראליות.

חברת הביטוח הראל חשופה למאדוף על פי הערכות בכ-40 מיליון שקל; חברת הביטוח הפניקס בניהולו של יהלי שפי חשופה על פי הערכות בעשרות מיליוני שקלים לקרן וחברת הביטוח כלל בניהולו של שי טלמון חשופה לקרן בכ-10 מיליון שקל.

לפי שעה לא ברור טיב החשיפות של חברות הביטוח להונאת הענק - האם החשיפה היא דרך קופות הגמל, הפוליסות המשתתפות או דרך הנוסטרו (תיק ני"ע העצמי) שלהן. בנוסף ההשקעות של חברות הביטוח התבצעו בדרך כלל דרך קרנות שהשקיעו בעצמן במאדוף, כמו קרן פרפילד למשל, ולא באופן ישיר.

מהפניקס נמסר בתגובה: החברה לא ביצעה השקעות ישירות במאדוף, מתבצעת בדיקה האם בוצעו השקעות עקיפות ובאיזה היקף. מהראל נמסר שהנושא בבדיקה.

קורבן נוסף של הונאת הענק במאדוף הוא עזרא מירקין, מנהל קרן סרברוס, שהינה אחת המשקיעים בבנק לאומי והיתה אמורה בעבר אף לרכוש את השליטה בבנק. מרקין גם מייסד כמה קרנות גידור ובהן אסקוט פרטנרס שהשקיע כ-1.8 מיליארד דולר אצל קרן מאדוף.

הטכניון הפסיד 25 מיליון ש' בחברת ההשקעות של מאדוף

מוסד הטכניון הפסיד 25 מיליון שקל מכספי התרומות, שקיבל בהשקעותיו בחברת ההשקעות של ברנרד מאדוף לשעבר יו"ר נאסד"ק.

מאדוף שניהל נכסים בשווי של 17 מיליארד דולר הוסגר בשבוע שעבר על ידי שני בניו לאחר שהודה בפניהם, כי הבטיח למשקיעים תשואה גבוהה בפרק זמן קצר, על בסיס כספי שגייס ממשקיעים חדשים. דובר הטכניון מסר בתגובה כי הכסף שהפסיד הטכניון זניח ביחס להיקף הכספים שמנוהל על ידי המוסד.

קורבן נוסף של מאדוף: הבעלים של הניו יורק מטס, פרד וילפון

איל הנדל"ן והבעלים של קבוצת הבייסבול ניו יורק מטס, פרד וילפון, היה מושקע בחברת ההשקעות של יו"ר נאסד"ק לשעבר ברנרד מאדוף ורשם הפסד משמעותי בשל חשיפתו להונאת הענק של מאדוף, חברו הקרוב. לפי העיתון "ניו יורק טיימס", הפסדיו הכבדים של וילפון עשויים להקשות עליו לנהל את הקבוצה ולסייע לה להתמודד עם המשבר הכלכלי בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully