וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א עברה לירידות

טל לוי

15.12.2008 / 14:30

לאחר פתיחה חיובית הבורסה יורדת: המעו"ף מאבד 1.2%, ת"א 100 0.9%. מניות דלק צונחות ב-10%, בז"ן מאבדת 11%

לאחר הירידות החדות שרשמה אתמול, פתחה הבוקר הבורסה בת"א את יום המסחר בעליות, אולם בדקות האחרונות חל שינוי מגמה. מדד תל אביב 25 מאבד 1.2% ומדד תל אביב 100 מאבד 0.9%. מחזורי המסחר מסתכם ב-700 מיליון שקל.

היום בשעה 18:30 צפויה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפרסם את מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר וההערכות הן, כי המדד ירד ב-0.6%-1%. מתחילת 2008 עלה מדד המחירים לצרכן ב-4.5% - גבוה בהרבה מיעד יציבות המחירים הממשלתי שעומד על 1%-3%. בבנק ישראל העריכו באחרונה כי יציבות המחירים תשוב ליעד במחצית הראשונה של 2009.

למרות שהרשימה כבר סגורה למדי, היום הוא יום המסחר האחרון שבו תחשב הבורסה אילו מניות ייכנסו למדד תל אביב 25 היוקרתי ואילו מניות ייפלטו ממנו. השינויים יתבצעו בפועל בתחילת ינואר 2009. מבין השינויים הבולטים: קבוצת דלק ודלק רכב, שבשליטת יצחק תשובה צפויות לצאת ממדד תל אביב 25, לאור הירידות החדות במניות. מנגד, צפויות חברות הביטוח מגדל והראל וכן מניית שופרסל להיכלל במדד.

לחברות במדד מסוים אין משמעות מיוחדת, למעט יוקרה כשמדובר בני המדדים המובילים של תל אביב, אולם החשיבות העיקרית טמונה בתעודות הסל המחקות את המדדים השונים, ולכן הן צריכות להחזיק מניות לפי הרכבן במדד. כך למשל, תעודת סל העוקבת אחר מדד תל אביב 25 צריכה להחזיק במניות בהתאם למשקלן במדד. כתוצאה מכך עולה בדרך כלל הסחירות של המניות הכלולות במדדי המובילים. ב-31 בדצמבר צפויות תעודות הסל לבצע בפועל את עדכוני הרכישות.

מדד הנדל"ן מוביל את העליות עם טיפוס של 2.4% לאחר שצנח אתמול ב-6%. אפריקה ישראל עולה בשיעור דומה.

את המחזור הגבוה בשוק מובילה כי"ל, שמשלימה חודש עם טיפוס של 17%.

מניית קבוצת דלק מאבדת גובה וגוררת מטה את מדד תל אביב 25. קבוצת דלק צפויה לעזוב בסוף החודש את מדד המעו"ף ולעבור למדד תל אביב 75. בברקליס קפיטל הורידו הבוקר את תחזית הרווח הנקי לרבעון הרביעי של 2008 למניית החברה הבת של קבוצת דלק, דלק US. הסיבה לכך היא הפיצוץ שארע בבית הזיקוק טיילר של החברה.

בברקליס מותירים את תחזית הרווח ל-2009 ללא שינוי, בין היתר בשל כספי הביטוח שצפויה דלק US לקבל ואשר יפצו אותה על אבדן הרווח ועבור שיקום הנזק שנגרם. לפי שעה מותירים בברקליס את ההמלצה "משקל שוק" על המניה ללא שינוי (8 דולרים למניה לעומת מחיר שוק של 5 דולרים).

מניית בז"ן מאבדת רושמת גם היא ירידות חדות - 11%. מנהליה הבכירים של חברת בתי הזיקוק מקבוצת החברה לישראל הגיבו בזעם להחלטתה של חברת הדירוג S&P מעלות להוריד את דירוג האשראי של החברה מ-AA (יציב) ל-A (שלילי). עם זאת, שני בתי זיקוק הודיים גדולים, Reliance Refinery ו-Essar, שוקלים להקים מרכז פעילות אזורי (Hub) בישראל, תוך ניצול נמל אשדוד ותשתית ההולכה והאחסון של חברות ממשלתיות ופרטיות, כמו קו צינור אילת אשקלון, תשתיות נפט לישראל ופי גלילות מקבוצת דלק. Reliance מפעילה את בית הזיקוק השלישי בגודלו בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסת ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully