וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: מעריב לא יוכל להתקיים במצבו הנוכחי

נתן שבע

16.12.2008 / 12:20

חברת דרוג האשראי חותכת את דירוג האג"ח של מעריב ב-10 דרגות: "על החברה למצוא מקורות מימון על מנת להתקיים כבר ברבעונים הקרובים"

בצעד חסר תקדים חותכת מעלות את דירוג האג"ח של מעריב בעשר דרגות מ-BBB מינוס ל-CC. תחזית הדירוג של החברה נותרה שלילית.

במעלות מסבירים: הורדת הדירוג של מעריב, משקפת את החשש שלנו, כי גם בהינתן הקלה או דחייה נוספת על ידי הבנקים בבחינת העמידה של החברה בהתניות הפיננסיות הבנקאיות, כפי שניתנה בעבר, החברה לא תוכל להמשיך ולהתקיים במבנה ההון הנוכחי שלה במהלך הרבעונים הקרובים, עקב בעיות נזילות ותזרים. דירוג אג"ח שכזה מוגדר כרמת השקעה ספקולטיבית.

קשיי הנזילות של מעריב מחייבים אותה לשפר באופן משמעותי את הביצועים התפעוליים ולמצוא מנגנון להקטנת החוב הפיננסי, ככל הנראה בדרך של מכירת נכסים, הזרמת הון מבעלת השליטה, הכשרת הישוב, או לחילופין, לשעבד נכסים אחרים לצרוך קבלת מסגרות האשראי נוספות (שאמנם יגדילו את החוב אך יגדילו את קופת המזומן), כותבים במעלות.

מעלות צופה, כי רמת החוב הפיננסי של "מעריב" תישאר גבוהה בטווח הקרוב כתוצאה מביצועים פיננסים נמוכים. ה-EBITDA ותזרים המזומנים השוטף לשנת 2008 צפויים להיות שליליים למרות ירידה במחירי הנייר ב-2008.

מעלות מציינת כי "מעריב" תפעל להשגת מקורות אשראי נוספים בטווח המיידי על מנת להמשיך בפעילותה ולפרוע את התחייבויות כלפי מחזיקי האג"ח. יתרת החוב כלפי מחזיקי אג"ח עומדת על 59 מיליון שקל, שיבואו לפירעון בשני תשלומים בשנתיים הקרובות. יתרת החוב לבנקים עמדה על 203 מיליון שקל.

בנוסף לכך, נכון לתום הרבעון השלישי, לא עמדה החברה בהתניות הפיננסיות של הבנקים, אך המועד לבחינת עמידתה בהתניות אלו נדחה לתום שנת 2008. יתרת המזומנים וההשקעות של "מעריב" לזמן קצר הסתכמה ב-67 מיליון שקל.

ל"מעריב" נכס נדל"ן (בית מעריב), שניתן למימוש מהיר בעיר בשל האופציה שניתנה על ידי החברה האם – הכשרת הישוב - למכור לה את הנכס במחיר שייקבע על ידי שמאי בלתי תלוי. "מעריב" העמיד את הנכס למכרז ב-14 בדצמבר. בנוסף "מעריב" פועל למחזור האשראי הבנקאי על ידי שעבוד הנכסים והחלת תהליך התייעלות כדי להגיע לאיזון תפעולי. להערכת מעלות, "מעריב" יצטרך למצוא מקורות מימון נוספים על מנת שיוכל להמשיך לפעול בטווח הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully