וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לציפיות: מחירי המכוניות יעלו בינואר

דניאל שמיל

16.12.2008 / 20:32

במהלך חריג, הודיעה רשות המסים כי תבחן מחדש את קבוצות הרישוי רק בינואר. צעד זה יקל על היבואנים להעלות מחירים בחודש הבא

בועז סופר, סמנכ"ל בכיר ברשות המסים, העביר היום מכתב ליבואני הרכב והודיע כי הרשות חוזרת בה מקביעת קבוצות הרישוי ל-2009. לפי המכתב, העליות האחרונות בשערי המטבע ופניות היבואנים, הביאו להחלטה לבטל את ההודעה האחרונה של רשות המסים, וזו תפרסם שערי בסיס חדשים לחישוב קבוצות הרישוי רק ב-1 בינואר 2009.

לפי שערי המטבע הנוכחיים, קבוצת הרישוי 2 צפויה להיקבע במחיר של 116 אלף שקל, 5,000 שקל יותר מהקבוצות שקבעה רשות המסים, אך סביר להניח ששינוי במחירי הקבוצות עצמן יהיה רק אם שערי המטבע ישתנו בשיעור חד מאוד.

מדי שנה מפרסמת רשות המסים את קבוצות שווי השימוש, לפיהן נקבע הסכום החודשי הנוסף למשכורתו של העובד על שימוש פרטי ברכב החברה, לצורך חישובי מס. קבוצות מחיר אלה הן בעלות השפעה רבה על מחירי המכוניות לצרכן, ויבואנים רבים קובעים את מחירי המכוניות שלהם ברף העליון של קבוצת הרישוי בה מתחרה המכונית, כדי שתוכל להתאים ללקוחות הליסינג.

עוד בספטמבר פירסמה רשות המסים הערכה ראשונית על קבוצות הרישוי ל-2009, לפיה המחירים צפויים דווקא לרדת. הודעה זו היתה אחד הגורמים לירידה החדה במכירות הרכב בחודשים האחרונים. לפני שבועיים הכריזה הרשות על קבוצות הרישוי החדשות, שיהיו זהות לאלה של 2007, אך אישרה ליבואנים להעלות את מחיר המכונית בשיעור שווה לשיעור העלייה בשערי המטבע מאז קביעת הקבוצות, מבלי לצאת מהן.

כעת, במהלך חריג, מבטלת הרשות את החלטתה ותבחן מחדש הקבוצות רק בינואר. מהלך זה יאפשר ליבואנים להעלות ביתר קלות את מחירי המכוניות בינואר, כפי שכבר הודיעו שיעשו.

בכירים באוצר מסבירים כי לא בטוח שקבוצות הרישוי ישתנו, אלא רק שערי הבסיס לחישובן. שערים אלה משמשים בסיס לחישוב העלאת המחיר האפשרית, מבלי לצאת מקבוצות הרישוי. לדברי הבכירים, רק שינוי משמעותי בשערי המטבע יביא לשינוי בקבוצות הרישוי עצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully