וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר צלל ב-2.03% לרמה של 3.755 שקלים

הדר תדמור

17.12.2008 / 16:22

בהשפעת הורדת הריבית החדה בארה"ב צונח המטבע האמריקאי בישראל ובעולם. ב-3 השבועות האחרונים נחלש הדולר ב-6.6%


שוק המט"ח מגיב להורדת הריבית האגרסיבית בארה"ב: הדולר צלל היום ב-2.035% ושערו היציג נקבע על 3.755 שקלים. ב-3 השבועות האחרונים נחלש הדולר ב-6.6%. בעולם, מאבד הדולר עוד 0.75% והוא נסחר ברמה של 1.4114 דולר ליורו. רק לפני שבועיים נסחר הדולר ברמה של פחות מ-1.3 דולר ליורו. בחדרי העסקאות מדווחים על מחזורי מסחר ערים בהשתתפות כל השחקנים: מקומיים וזרים מסבירים שמקור היחלשות הדולר בישראל הוא אך ורק מהעולם.

בישראל, לשם השוואה, שוררת אמנם הריבית הנמוכה ביותר אולם היא גבוהה משמעותית מזו הנהוגה בארה"ב ועומדת על 2.5%. התחזיות הן שבשבוע הבא יוריד גם בנק ישראל את הריבית ב-0.25%-0.5%.

הפדרל ריזרב האמריקאי הוריד אתמול אתה ריבית ב-0.75% לרמה של 0.25% - רמת הריבית הנמוכה ביותר שהיתה בארה"ב אי פעם. הריבית הנמוכה הופכת את ההשקעה בדולר או ליתר דיוק באיגרות חוב דולריות, לפחות כדאית ולכן המשקיעים מושכים את הדולרים ומחפשים אפיקים רווחיים יותר. היורו מוסיף כעת 1% ונסחר תמורת 5.29 שקלים.

"מה יקרה בהמשך לדולר? איש לא יודע", אמר שחקן בכיר בשוק המט"ח. "אנו מניחים שבעקבות הורדת הריבית החדה בארה"ב, גם הבנק המרכזי האירופי, בריטניה וישראל יגיבו בהורדת ריבית ובכך יחזור שיווי המשקל לשוק המט"ח. בסך הכל, היורו עשה מהלך אלים השבוע וצפוי תיקון שם".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully