וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוש: "שבר-און ייתן למישהו אחר להתעסק בכלכלה"

17.12.2008 / 12:36

נשיא התאחדות התעשיינים סבור כי שר האוצר צריך להתרכז בפריימריז. "צריך לחלץ את העגלה הזו, שהולכת ושוקעת כל יום יותר עמוק"

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש שב ותקף הבוקר את שר האוצר רוני בר-און. בכנס הנספחים המסחריים אמר ברוש כי "שר האוצר מנסה להציל עצמו בפריימריז, כשהוא טוען שאין לו זמן להתעסק בבחירות המוקדמות, שכן הוא היחיד הדואג לכלכלה. ששר האוצר ירוץ לפריימריז וייתן למישהו אחר להתעסק בכלכלה, לפחות הוא היה מציל אותנו".

לדברי ברוש, "שר האוצר יסיים בקרוב את תפקידו ואותו תשפוט כנראה ההיסטוריה, ואילו אנו נהיה אלו שנשלם את המחיר ביום יום. אני וחברי במגזר העסקי לא נניח לאוצר עד אשר יתחלף הדיסקט ויבינו שצריך להכניס יד לבוץ ולחלץ את העגלה הזו, ההולכת ושוקעת כל יום יותר עמוק".

נשיא התאחדות התעשיינים טען כי הצעת האוצר להקמת קרן הון חוזר לעסקים קטנים ובינוניים בסכום של 100 מיליון שקל עם אופציה ל-200 מיליון שקל הינה לעג לרש. "המדינה מוכנה לשים 100 מיליון שקל, 2 בנקים יזכו במכרז, הריבית הרצחנית הינה לייבור + 4.9%, זאת בנוסף לעמלה ריאלית שמדינת ישראל מבקשת בגובה של 1.8%.

"מעבר לכך, תהיה ועדה. נציג של החשכ"ל ונציג של הבנק, היכן הסודיות הבנקאיות? איפה כהות החושים? היכן הטמטום? מתי העסקים הקטנים והבינוניים יקבלו את הכסף, הם צריכים את הכסף היום, ולא כשיקרסו".

ברוש שב ואמר כי פעולות שר האוצר הן נושא לוועדת חקירה. "אנו המדינה היחידה בעולם שבה עוד לא החליפו דיסקט. ישנו מיתון עולמי וכל המדינות נקטו במהלכים דרמטיים כדי להציל את כלכלותיהן. "אוסטריה, מדינה כמו שלנו, בת 7 מיליון תושבים, שמה 100 מיליארד יורו, מהם 85 מיליארדי יורו הלוואות לעסקים קטנים". לדבריו, האוצר לא נקט שום פעולה אמיתית כדי לחזק את היצוא שצפוי לרדת ב-2009 ב-4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully