וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר צולל ב-3% מול היורו - הנפילה החדה מעולם

נמרוד הלפרן

17.12.2008 / 18:55

נסחר ב-1.4437 דולר ליורו - 13% פחות מהשיא שרשם המטבע האמריקאי לפני שנתיים וחצי. נסחר בשפל של 13 שנים מול הין

הדולר רושם את הנפילה היומית החדה ביותר מול היורו מאז השקת המטבע האירופי בשנת 1999 ונסחר בשפל של 13 שנים מול הין היפני. זאת, לאחר שהבנק הפדרלי חתך אתמול את הריבית בארה"ב לרמתה הנמוכה מעולם.

הדולר נופל ב-3% מול היורו לשער של 1.4437 דולר ליורו ומשלים בכך נפילה של 13% מאז שרשם שיא של שנתיים וחצי מול היורו - 1.233 דולר ליורו - ב-28 באוקטובר. מול הין היפני נחלש הדולר ב-1.8% לרמה של 87.41 ין לדולר, לאחר שמוקדם יותר היום כבר נפל לשער של 87.14 ין לדולר - רמתו הנמוכה ביותר מול הין מאז יולי 1995. מתחילת השנה נפל הדולר ב-21% מול הין ונמצא בדרכו לנפילה השנתית החדה ביותר מאז שנת 1987. מול הפרנק השווייצי צולל הדולר ב-3.3% לרמה של 1.087 פרנק לדולר.

"השוק מתמקד ברמת הריבית הנמוכה באופן חריג בארה"ב וכניסתו של הבנק הפדרלי לשטח לא נודע", אמר ראש אסטרטגיית מטבע בחברת סקושיה קפיטל, סטיוון מליון, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "מעכשיו ועד סוף השנה, צפויה מגמת היחלשות הדולר להימשך", הוסיף.

הבנק הפדרלי חתך אתמול את הריבית בארה"ב לטווח של 0%-0.25% - רמתה הנמוכה מעולם - בניסיון למנוע מהמיתון העמוק ביותר זה רבע מאה להחריף לכדי שפל כלכלי גדול. הפד אותת, כי יותיר את הריבית ברמה נמוכה למשך זמן מה בעקבות התמתנות בלחצים האינפלציוניים. כמו כן, אותת הבנק על שלב חדש במדיניותו במסגרתה מדיניות של הגדלת היצע הכסף (quantitative easing) תתפוס את מקומה של המדיניות המוניטרית - כלומר הורדה של הריבית - ככלי המדיניות העיקרי של הבנק הפדרלי.

הבנק הפדרלי, שהחלטתו על הורדת הריבית היום התקבלה פה אחד, התחייב לעשות שימוש בכל הכלים העומדים לרשותו כדי לתמוך בכלכלה. תחזית הכלכלנים היתה להורדת ריבית מתונה יותר לרמה של 0.5%. בהורדת הריבית היום השלים הבנק הפדרלי סדרה של עשר הורדות ריבית בתוך 15 חודשים, מרמה של 5.25% בספטמבר 2007.

הבנק הפדרלי, שהכלים המוניטריים העומדים לרשותו להגברת הנזילות בשווקים הולכים ואוזלים עקב התקרבות הריבית לרמה אפסית, החל באחרונה לנקוט בצעדים נוספים לתמיכה במערכת הפיננסית, בהם הגדלת היצע הכסף. הבנק המרכזי הזרים בחודשים האחרונים לשוקי הפיננסים יותר מטריליון דולר והיקף הנכסים במאזני הבנק זינק עקב כך ל-2.2 טריליון דולר, לעומת כ-900 מיליארד דולר בחודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully