וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדסה, הארגון היהודי הגדול בעולם, איבד 90 מיליון דולר

הארגון נפל קורבן להונאת הענק של ברנרד מאדוף. עמותת ישעיה הורוויץ הפסידה את כל כספה בתרמית ותסגור את פעילותה בארץ

ארגון הדסה, הארגון היהודי הגדול בעולם, הודיע כי גם הוא נפל קורבן להונאת הענק של יו"ר דירקטוריון נאסד"ק לשעבר, ברנרד מאדוף. ארגון הדסה איבד 90 מיליון דולר שהושקעו בחברתו של מאדוף. בהונאה נפגעו גופים רבים שפעלו למען ישראל ומטרות יהודיות בארצות הברית. "קיבלנו דיווח על שאירע", אמרה ברברה סופר מארגון נשות הדסה. "אני בטוחה שייקח זמן ללמוד את הנושא ואת השלכות העניין על פעילותינו".

בהודעה שפירסם ארגון הדסה נכתב "העובדה שנפלנו קורבן להונאה בלתי צפויה מחייבת התאמתנו למציאות חדשה שתשפיע על מחוייבותינו למשימה הציונית, אך הבסיס של הדסה נשאר חזק כתמיד".

ארגון נשות הדסה ישראל נוסד ב-1912 והיה בין מקימי מערכת הבריאות בישראל ותרם רבות למערכת החינוך. כיום, יש לארגון שני בתי חולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים, מכללת הדסה, יותר מ-500 חניכים בתנועת נוער ציונית יהודה הצעיר מגיעים מידי שנה לפעילות בארץ, חניכים המסייעים בכפרי נוער וכמו כן פעילות ציונית ענפה בחו"ל.

עמותת ישעיה הורוויץ הפסידה את כל כספה

בתוך כך נודע על קורבן נוסף להונאת הענק של מאדוף: עמותת ישעיה הורוויץ, התורמת למחקר יישומי בישראל, הפסידה את כל כספה - כ-800 מיליון דולר - לאחר שהשקיעה אותו בקרן של מאדוף. מאדוף חשוד בהונאה בהיקף של 50 מיליארד דולר. בעקבות ההפסד, העמותה תסגור את פעילותה בישראל. מקורות בענף מוסרים כי הקרן השקיעה את כל כספה בקרן של מאדוף זה שנים רבות, וכעת אין לה אפילו כסף לשלם את משכורות עובדיה בחודש הבא.

עמותת הורוויץ פועלת בישראל מ-1988, ומאז תרמה 100-200 מיליון דולר לגופים שונים - בעיקר אוניברסיטאות, בתי חולים ומכוני מחקר. יו"ר הקרן הוא פרופ' הנרי אטלן, מנהל המרכז לחקר ביולוגית האדם במחלקה לביופיסיקה רפואית ורפואה גרעינית בבית החולים הדסה עין כרם.

מאחורי הקרן, שנקראת על שמו של הרב ישעיה הלוי הורוויץ שחי במאה ה-17, עומד תורם יהודי אלמוני שנפטר לפני 17 שנה. נאמן הקרן, עו"ד יאיר גרין, אמר כי "800 מיליון דולר הוא מספר דמיוני ורחוק מהאמת. ההנהלה תתכנס בשבוע הבא ותחליט על המשך דרכה של העמותה". לדבריו, ההפסד הרבה יותר קטן.

אוניברסיטת בר אילן היתה אחד הגופים שהיו אמורים ליהנות מכספי הקרן ולקבל ממנה תרומה בסך 3 מיליון דולר בשנה שעברה ו-3 מיליון דולר השנה, כדי לקלוט מדענים חוזרים. גם אוניברסיטאות נוספות, בהן האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת בן גוריון, נהנות מתרומות של העמותה. מבית החולים תל השומר נמסר כי קרן ישעיהו הורוויץ תמכה במלגות לרופאים חוקרים באמצעות המדען הראשי של משרד הבריאות.

ביום שני השבוע התבשר המשרד כי הקרן נעלמה, מכיוון שהיתה מושקעת כולה אצל מאדוף. היעלמות הקרן פגעה מיידית בזוכי המלגות שהוזמנו לטקס חגיגי לחלוקתן היום. משרד הבריאות ושיבא ייקחו על עצמם השנה את האחריות להשגת מימון חלופי לתרומת הקרן שנעלמה.

עמותת הורוויץ מצטרפת לרשימת עמותות שכבר נפגעו מהונאת מאדוף. קרן צ'ייס, שהשקיעה כ-250 מיליון דולר בגופי חינוך והשכלה גבוהה בישראל מאז הקמתה, הודיעה כי היא מפסיקה את פעילותה לאחר שהשקיעה את כל כספה אצל מאדוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully