וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק דואר הזבל: 65% מהגולשים ממשיכים לקבל ספאם

מעיין כהן

18.12.2008 / 9:13

לפי סקר של מכון Millward Brown, למרות האיסור על שליחת הודעות ללא הסכמת הגולשים, רק 60% קיבלו בקשות לאישור שליחתן

איך השפיע חוק דואר הזבל על תיבות המייל שלכם? מסקר שערך מכון שילוב Millward Brown עבור TheMarker עולה כי אצל 29% מהנשאלים לא השתנתה כמות דואר הזבל ו-9% אף ציינו שקיבלו יותר דואר זבל. רק 35% ציינו כי כמות דואר הזבל שנשלחה אליהם קטנה מאז כניסת החוק לתוקף, ב-1 בדצמבר. עוד עולה מהסקר כי רק 60% קיבלו בשבועות האחרונים בקשות לאישור המשך משלוח דואר פרסומי.

המחקר נערך בקרב 500 גברים ונשים יהודים בני 18 ומעלה. מקרב הנשאלים שקיבלו בשבועות האחרונים בקשות להמשך משלוח פרסומות במייל, מחציתם לא אישרו לאף חברה להמשיך לשלוח. בין אלה שאישרו, 17% אישרו פחות ממחצית מהפניות, 5% אישרו כמחצית מהפניות, 2% אישרו יותר ממחצית מהפניות, 3% אישרו את כל הפניות ו-3% לא זוכרים לכמה אישרו.

ב-1 בדצמבר נכנס לתוקפו תיקון לחוק התקשורת למניעת הפצת הודעות פרסומיות ללא הסכמת הגולש במייל, פקס והודעות SMS. בשבועות האחרונים, לקראת כניסתו לתוקף של החוק, שלחו חברות רבות התראות למנויים שבהן ביקשו את הסכמתם להמשיך לקבל פרסומים או התראות, גם אם נרשמו לכך בעבר. בנוסף, התיקון לחוק קובע כי נמענים שקיבלו הודעות פרסומיות ללא הסכמתם יוכלו לתבוע את השולח בסכום של עד 1,000 שקל ללא הוכחת נזק.

  • עוד באותו נושא:
  • דואר זבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully