וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל יחליט היום על הורדת הריבית

מוטי בסוק

18.12.2008 / 9:26

לפי ההערכות, בעקבות הורדת הריבית בארה"ב יבצע הנגיד סטנלי פישר שתי הפחתות ריבית בדצמבר, בשיעור של 0.5%-0.75%

ראשי בנק ישראל יתכנסו הבוקר לדיון בהורדת הריבית במשק בעקבות צעדו של הבנק הפדרלי בארה"ב והחששות ממיתון במשק. במשרדים הכלכליים בירושלים מעריכים כי הנגיד סטנלי פישר עשוי לבצע שתי הורדות ריבית בדצמבר, כפי שעשה בנובמבר ובאוקטובר - ואחת מהן עשויה להיעשות בזמן הקרוב ביותר. לפי הערכות אלה, הנגיד יוריד את הריבית החודש ב-0.5% או ב-0.75%. בבנק ישראל סירבו להגיב על הערכות אלה.

אתמול התקיימה בבנק ישראל הישיבה המוניטרית השבועית הקבועה של צמרת הבנק. נדונה בה, בין השאר, ההחלטה המפתיעה של נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, להוריד את ריבית הבסיס בארה"ב מ-1% לטווח של אפס עד 0.25%. בבנק אמרו כי להפחתת הריבית בארה"ב תהיה, ללא ספק, השפעה על החלטת או החלטות הריבית של בנק ישראל החודש.

בנוסף להורדת הריבית בארה"ב, פישר יפחית את הריבית במשק גם בשל המדד הנמוך בנובמבר (0.6%-), המדדים השליליים הצפויים בחודשים הקרובים, הערכות כי מדד 2009 יהיה נמוך מהגבול התחתון של יעד האינפלציה השנתי של הממשלה (3.0%-1.0%) ובשל הרצון לתמוך בצמיחה ובתעסוקה במשק.

לפי נתונים שבנק ישראל פירסם אתמול, שוק ההון צופה אינפלציה של 0.1%- בשנה הקרובה, אינפלציה של 1.0% בשנה שאחרי כן ואינפלציה של 2.8% בשנה שאחריה. ממוצע התחזיות של הבנקים המסחריים וחברות היועץ הכלכלי לאינפלציה לשנה הקרובה עומד על 1.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully