וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מגיע למשפחת אריסון

נמרוד הלפרן

18.12.2008 / 18:45

חברת השיט קרניבל חתכה את תחזית הרווח לשנה הקרובה ב-9% על רקע המשבר הכלכלי העולמי. "רמות התפוסה ומחירי ההזמנות נמוכים יותר השנה"

קרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם, הזהירה היום כי רווחיה בשנה הקרובה יהיו נמוכים ביותר מ-9% מתחזיותיה הקודמות, על רקע המשבר הפיננסי העולמי. החברה, אשר נמצאת בשליטת משפחת אריסון, צופה לרשום בשנת הכספים שהחלה בתחילת דצמבר רווח של 2.75-2.25 דולר למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של 3-2.5 דולר למניה.

החברה ציינה כי רמות התפוסה של הזמנות מראש ומחירי הכרטיסים מתחילת שנת הכספים הנוכחית, נמוכים יותר מאשר בשנה הקודמת. קרניבל ייחסה את ההאטה בהיקף ההזמנות למשבר בשוקי הפיננסים.

החברה דיווחה, כי רווחיה ברבעון שהסתיים בסוף נובמבר, שהיה רבעון הכספים הרביעי של החברה, גדלו ב-3.6% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-371 מיליון דולר. במונחי רווח למניה רשמה קרניבל רווח של 47 סנט לעומת 44 סנט ברבעון המקביל. הכנסות החברה ברבעון צמחו ב-5.8% לעומת התקופה המקבילה, ל-3.3 מיליארד דולר.

ברבעון הנוכחי, רבעון הכספים הראשון של החברה אשר יסתיים בסוף פברואר, צופה החברה לרשום רווח של 20-22 סנט למניה. בעקבות אזהרת רווח של קרניבל, יורדת מניית החברה ב-5% במסחר בוול סטריט.

בסוף חודש אוקטובר הודיעה קרניבל על הפסקת חלוקת דיבידנד למשקיעים - מהלך שנועד לחסוך לחברה הוצאות שנתיות בסך 1.3 מיליארד דולר. "לאור העלות הגבוהה באופן חריג של גיוס הון חדש, המשך החששות לגבי נזילות של מוסדות פיננסים וחוסר הוודאות לגבי מצב הכלכלה העולמית, אנו מעריכים כי שמירת מזומנים היא צעד שקול אשר יחזק עוד יותר את מאזני החברה ויגביר את הגמישות הפיננסית שלה", אמר מנכ"ל קרניבל, מיקי אריסון, בעת הודעת החברה על הפסקת תשלומי הדיבידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully