וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנושים מקווים שהחובות יוחזרו תוך ארבע שנים

מאת נורית רוט

22.12.2008 / 7:04

עולמם של בעלי האג"ח אחרי קריסת הטייקון: חלק מהכסף יוחזר מנכסיו הפרטיים של רובינסון, חלקו מתשלומים עתידיים של הדיירים, וחלקו ממימוש הנכסים המשועבדים



>> הנאמן שמונה לקבוצת מילומור הגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור הסדר נושים, שאושר כדין על ידי אסיפות הנושים.

לפי הסדר הנושים, עתידה החברה לפרוע את מלוא חובותיה בתוך ארבע שנים לכל היותר. לפני כחודשיים וחצי הגישה מילומור, שבשליטת איש העסקים פרדי רובינסון, בקשה להקפאת הליכים משפטיים נגדה, שנפתחו בשל חוב של כ-890 מיליון שקל. בבקשתה ציינה כי ערך נכסיה הוא כ-1.2 מיליארד שקל, כך שאינה חדלת פירעון אלא מצויה במצוקת מזומנים זמנית.



השופטת ורדה אלשיך מינתה את רו"ח חן ברדיצ'ב כנאמן לניהול נכסיה של הקבוצה. לפני כשבועיים הציג ברדיצ'ב שלושה הסדרי נושים נפרדים הנוגעים לשבע חברות בנות של מילומור.



ברדיצ'ב מציין את תרומתו של רובינסון להסדר, שלהתנהלותו ותרומתו, כך בבקשה, יש משקל להשגת התוצאה של הבראת הקבוצה וגיבוש הסדרי הנושים. הם מציינים כי רובינסון הזרים 60 מיליון שקל כהלוואת בעלים לקבוצה, ויתר על משיכת תקבולים שהגיעו לו כדמי ניהול ושכר, והעמיד 5 מיליון שקל למימון הקפאת ההליכים. בנוסף, לצורך קיום הסדרי הנושים ולהבטחתם, העמיד נכסים אישיים בשווי של כ-179 מיליון שקל. כמו כן, הוא תרם 10% מהון המניות של הקבוצה לטובת הסכמה של בנק הפועלים לגדר את סכום החוב המקסימלי של החברות בגין ערבותן הנטענת לחוב רדיסו די בבנק הפועלים.



אחד מהסדרי הנושים נוגע לחברות מילומור, רסידו ייזום פרויקטים, רסידו פי.בי ורסידו נכסים, שפעילותן ממוקדת בפרויקט בנייה באשדוד. הנושה המובטח הגדול ביותר של רסידו הוא בנק הפועלים, המחזיק בחוב של יותר מ-1.5 מיליארד שקל, מהם כ-420 מיליון שקל החוב של חברת רסידו סי.



על פי הסכמה שגובשה בין נציגי הבנק לבין הנאמן, ימנה הבנק כונס נכסים מטעמו שיפעל באופן עצמאי למימוש הנכסים המשועבדים לבנק הפועלים בפרויקט באשדוד. בנוסף, רובינסון התחייב להעביר ללא תמורה לבנק הפועלים כ-10% מהון המניות של מילומור.



לפי ההצעה, כנגד הזרמת הון שלא יפחת מ-30 מיליון שקל, יוקצו למשקיע 51% ממניות מילומור. הנאמן מציין כי הצעת הסדר כזו זכתה בתמיכה של כל הנושים המובטחים ובדין קדימה ברוב של יותר מ-98% באסיפת הנושים הרגילים.



הסדר נושים נוסף שהוגש לאישור בית המשפט נוגע לחברת רובינסון נכסים. לפי ההסדר, ייפרע החוב מתוך נכסיו האישיים של רובינסון. הצעת הסדר זו זכתה בתמיכה פה אחד.



הסדר הנושים השלישי שמציע הנאמן נוגע לפרויקט במצפה בית שמש. הסדר הנושים מבוסס על הסכמות בין החברה לבין הבנק הבינלאומי, המחזיק בחוב של 100 מיליון שקל.



תשלומים עתידיים של דיירים שרכשו דירות בפרויקט יופקדו בחשבון בנק מיוחד, ממנו יוחזר החוב לבינלאומי. גם הצעה זו זכתה לתמיכה פה אחד.



הנאמן ועו"ד שלום (שולי) גולדבלט, המייצג את מילומור, מציינים כי מדובר בהצעה נושים שמאפשר את פירעון מלוא החוב לנושים, בפריסת תשלומים על פני שנתיים עד ארבע שנים, לצד הבראת הקבוצה ושיקומה. לדבריהם, מדובר ההצעה הסדר נושים שהנה טובה יותר לכל קבוצות הנושים מאשר פירוק, ואף מביאה לשיקום הקבוצה והמשך פעילותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully