וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב פתחה בעליות מתונות

טל לוי

22.12.2008 / 10:19

כי"ל מתאוששת ב-1%, לאומי יורדת ב-2% ומשלימה נפילה של 6% ביומיים. מדד הנדל"ן עולה ב-1% לאחר נפילה של 6% אתמול

אחרי הירידות של אתמול שומרת הבורסה על יציבות: מדד תל אביב 25 עולה ב-0.1% לרמה של 674 נקודות ומדד תל אביב 100 עולה ב-0.1% ל-589 נקודות. מחזור המסחר מסתכם ב-30 מיליון שקל כאשר בתקופה האחרונה נרשמו מחזורי מסחר נמוכים.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בירידות שערים בעקבות דיווח ביפאן לפיו ענקית הרכב טויוטה תקצץ את הדיווידנד למשקיעים ועל רקע חששות כי המשבר הכלכלי העולמי ישחק את רווחי החברות. בורסת הונג קונג מאבדת 1.7%, סידני יורדת ב-1.5%, טוקיו עולה ב-1.2%, למרות נפילת שיא של 27% בפעילות היצוא של יפאן בנובמבר. שנחאי יורדת ב-1.8%.

הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, פרופ' ליאו ליידרמן, העריך אתמול כי 2009 צפויה להיות שנה קשה לכלכלת ישראל: יש מקום לדאגה הן מהצד הריאלי והן מהצד הפיננסי, המשבר הכלכלי העולמי יכה בנו. כעת מעריך ליידרמן כי הצמיחה ב-2009 תעמוד על 1% בלבד - כאשר המשמעות היא שהתוצר לנפש יתכווץ.

ביום שני הבא צפוי בנק ישראל להכריז על גובה הריבית במשק וההערכות הן כי הריבית תרד ב-0.5% ואולי אפילו ב-0.75%. כיום עומדת ריבית בנק ישראל על 2.5%. אמנם, מועד ההכרזה הרשמי הוא בעוד שבוע, אולם בשוק מעריכים כי נגיד בנק ישראל לא ימתין עד אז ויבצע הפחתת ריבית מוקדם יותר. הציפיה מתבססת על הורדת הריבית האגרסיווית שביצע יו"ר הפדרל ריזרב האמריקאי שהוריד את הריבית בארה"ב לרמתה הנמוכה אי פעם: 0%-0.25%.

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אמר בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג כי יפעל על מנת למנוע דפלציה ולמנוע מישראל ללכת בעקבות ארה"ב ואירופה ולהיכנס למיתון. "נעשה כל מה שאנו יכולים", אמר פישר בראיון שנערך בתל אביב ב-18 בדצמבר.

התחממות נרשמת בגזרת עזה: משלחת ישראל באו"ם הגישה הלילה מכתבים למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ולנשיא התורן של מועצת הביטחון, בהם איימה כי אין בכוונתה להישאר אדישה במידה ויימשך ירי הקסאם וכי היא תעשה הכל כדי להגן על אזרחיה.

לא מעט כסף נמשך מהבורסה בחודש האחרון: בחודש נובמבר לבדו נפדו 2.58 מיליארד שקל מקופות הגמל ובסך הכל נפדו מתחילת השנה 25.7 מיליארד שקל מהקופות.

מדד הנדל"ן שקרס אתמול ב-8% מטפס היום ב-1%. אפריקה נכסים (0.0% , 40.0) מקבוצת אפריקה ישראל ממשיכה לנסות ולממש נכסים במטרה להגדיל את קופת המזומנים: אפריקה מנהלת מגעים למכירת קניון רמת אביב וארבעה נכסים נוספים לפי שווי של 1.1-1.2 מיליארד שקל לחברת מגדל ביטוח ולבריטיש ישראל. מגדל כבר מחזיקה ב-26.6% מהקניון. אפריקה ישראל (2.25% , 3408.0) מתחזקת אף היא הבוקר.

כי"ל (0.0% , 40.0) חוזרת לטפס לאחר שירדה אתמול ב-4% בעקבות הורדת התחזיות לרבעון הרביעי של חברת הדשנים פוטאש.

במניות הבנקים נרשמות ירידות. לאומי (0.0% , 40.0) ממשיכה להילחץ על רקע הכוונה של קרן גבריאל למכור את אחזקותיה בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully