וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בוול סטריט ננעלה בירידות שערים

22.12.2008 / 23:27

יום של ירידות בבורסת ניו יורק. בתום יום המסחר איבד הנאסד"ק 2% מערכו ואילו הדאו ג'ונס ירד ב-0.7%. גם הישראליות ירדו

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים בהובלת מגזר הטכנולוגיה. נאסד"ק איבד 2% לרמה של 1,532 נקודות; דאו ג'ונס ירד ב-0.7% לרמה של 8,516 נקודות, ו-S&P 500 השיל 1.8% לרמה של 872 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.01% לרמה של 2.141%.

הכלכלנים אמנם לא צופים הפתעות בתקופה זו של מיתון, אך אם יהיו כאלה, תהיה להן השפעה גדולה על השווקים בשל המסחר הדליל. ביום רביעי ייסגר המסחר מוקדם מהרגיל, וביום חמישי לא יתקיים מסחר כלל.

שוק העבודה האמריקאי צפוי לחוות חולשה מתמשכת ב-2009 ולאבד למעלה ממיליון משרות בשל צריכה פרטית חלשה וירידה בהשקעות ההון של החברות, לפי חברת ההשמה צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס. עד כה השנה איבד שוק העבודה האמריקאי למעלה ממיליון משרות, והודעות הפיטורין השנה צפויות לרשום שיא של 5 שנים.

בנק ברקליס חוזה כי התמ"ג האמריקאי יהיה שלילי ברבעון השלישי של השנה ויעמוד על 0.6%-, כך על פי סקירה שפירסם הבנק. עוד נכתב בסקירה כי שיעור מכירת הבתים הקיימים בחודש נובמבר ירד ל-4.93 מיליון מכירות ביחס ל-4.98 מיליון מכירות בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, מצפים בבנק לירידה של 0.1% בהכנסה האישית בחודש נובמבר.

סגן הנשיא הנבחר של ארה"ב, ג'ו ביידן, יעמוד בראש צוות שיבחן את מצבו של מעמד הביניים בארה"ב, וימליץ על דרכים לסייע לו להימנע ככל שניתן מהשלכות המשבר הכלכלי - כך אמר ביידן בראיון לרשת ABC. בעוד שהגדרת הקריטריונים להשתייכות למעמד זה פתוחה לוויכוח, מדובר בפלח באוכלוסייה שמרבית האמריקאים מזהים עצמם כשייכים אליו.

קרנות גידור יוכלו ללוות כסף מהבנק הפדרלי בפעם הראשונה מעולם במסגרת תוכנית של 200 מיליארד דולר, שנועדה לעודד הלוואות לצרכנים. הרעיון העומד מאחורי התוכנית של הבנק הפדרלי הוא להגדיל את היצע ההלוואות לצרכנים ולהפחית את עלויותיהן על ידי כך שהוא מוודא כי החברות שמבצעות את ההלוואות הללו יוכלו למכור אותן למשקיעים המקבלים גישה למימון בעלות נמוכה מהבנק הפדרלי.

ענקית הרכב היפאנית טויוטה הורידה היום את תחזית הרווח שלה לשנת הכספים הנוכחית בפעם השנייה בתוך חודשיים והודיעה כי היא צופה הפסד תפעולי ראשון מזה 71 שנים. טויוטה צופה כי בשנת הכספים שתסתיים במארס תרשום החברה הפסד תפעולי של 150 מיליארד ין (1.7 מיליארד דולר), לעומת התחזית הקודמת של החברה לרווח תפעולי של 600 מיליארד ין. הפעם האחרונה בה דיווחה טויוטה על הפסד תפעולי הייתה בשנת הכספים שהסתיימה במארס 1938, לפי החברה. את תחזית הרווח הנקי חתכה טויוטה ב-91% ל-50 מיליארד ין.

S&P הורידו את הדירוג של אמריקן אקספרס והחברה הבת ל-A מ-A+ בדירוג לטווח הארוך ונתנו אופק שלילי לחברה - מה שמותיר פתח להורדות דירוג עתידיות. ב-S&P הסבירו כי הדבר משקף את הסיכון הגבוה במגזר הפיננסי והתנודתיות הגבוהה בשווקים.

פרשת מאדוף: ענק הבנקאות השווייצי UBS (-4.32% , 13.5) מנסה לפטור את עצמו מכל אחריות להגנה על נכסי המשקיעים בקרן של 1.4 מיליארד דולר שהיתה חשופה להונאת מאדוף, כך מדווח ה"פייננשל טיימס". UBS משתמש בהסכם הקובע כי הוא אינו אחראי על הנכסים אף שבמסמכי השיווק שלו נטען כי הוא אחראי עליהם.

צ’ק פוינט (-1.29% , 18.38) נסחרת על רקע חתימת חוזה לרכישת חטיבת האבטחה של נוקיה, המונה כ-500 עובדים. מנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שוויד, נמנע מלציין את היקף העסקה, אך ציין כי מימון הרכישה יגיע מעתודות המזומנים של החברה שעומדות על 1.4 מיליארד דולר, וכי סכום העסקה אינו מחייב דיווח. עוד ציין שוויד כי עלות העסקה תהווה "אחוז סביר מהיקף הנכסים של החברה". להערכתו, צפויות הכנסותיה השנתיות של צ'ק פוינט לגדול בעקבות הרכישה בכ-100 מיליון דולר בשנת 2009, כשהגידול יורגש החל מן הרבעון הראשון שלאחר השלמת העסקה.

נייס (-5.15% , 21.53), יצרנית ציוד האבטחה וניתוח המידע למרכזי מידע תספק מערכת לניהול מרכזי השירות של חברת עליבאבא הסינית. החברה כבר העבירה הזמנה ראשונית למערכות מתוצרתה, אשר יוטמעו בשני מוקדי השירות של החברה הפועלים. נייס סירבה למסור פרטים בנוגע להיקף העסקה, אך מסרה כי למרות שאין מדובר בעסקה מהותית, מבחינה כספית, מדובר בלקוח אסטרטגי ויוקרתי עבורה.

ג’קדה (0.0% , 2.25), המפתחת תוכנות למוקדי שירות טלפוניים, חתמה על הסכם הפצה עם טייטו (Tieto), אחת מחברות ה-IT הגדולות בעולם. במסגרת ההסכם, תשווק טייטו, ספקית שירותי ה-IT הגדולה באירופה, את מוצריה של ג'קדה בשווקי הבנקאות, הביטוח, הטלקום והקמעונאות באירופה - תחומים בהם לשתי החברות פעילות משיקה.

עם המניות הישראליות הנוספות שבלטו במסחר נמנות ריטליקס (-11.3% , 5.33); נייס (-5.15% , 21.53); אלווריון (-6.13% , 3.37); מלנוקס (-4.35% , 7.92); פאנדטק (-6.08% , 7.41).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully